Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج حیدریان روز دوشنب در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون میزان مصرف آب در بخش کشاورزی سمنان به دلیل برداشت بی رویه از چاه‌ها و کشت غرقابی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۹۵۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی سمنان مصرف می‌شود که این رقم در یک دهه باید به کمتر از ۶۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: اگرچه در سال‌های گذشته با نصب سامانه‌های نوین آبیاری در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اقدام‌هایی انجام شد اما آمار کشت غرقابی در اراضی استان بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

حیدریان تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و تغییر رویه در کشت محصولات از راهبردهای اصولی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و انتقال آب به بخش صنعت و آشامیدنی در کنار اجرای طرح‌های بین حوضه‌ای می‌تواند چالش کم آبی در استان سمنان را برطرف کند.

حیدریان افزود: اکنون بیش از ۸۵ درصد از آب تولیدی سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این رقم باید به کمتر از ۶۵ درصد کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اتخاذ راهبرد توسعه پایدار با توجه به منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف عملیاتی می‌شود و با تمام وجود رفع مشکل کم آبی در استان پیگیری می‌شود.

استان سمنان سالانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب تولید آب از منابع مختلف دارد و کمبود آب در مجموع حدود ۱۴۵ میلیون مترمکعب عنوان می‌شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب صرفه جویی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با تأکید بر اقدامات فنی و مهندسی انجام شده طی ۱۵ ماه گذشته، جهت بهبود زیر ساخت تأمین آب شرب مورد نیاز سطح استان، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب از سوی مردم را ضروری دانست.

وی در خصوص قرار گرفتن البرز در میان استان‌های دارای تنش آبی بالا به دلیل کاهش نزولات جوی طی سال‌های اخیر، همراهی مردم در گذر از بحران آبی سال جاری را خواستار شد.

نامداری در پایان بیان کرد: گذر از فصل گرم تابستان سال جاری بدون تنش آبی، علاوه بر اقدامات انجام شده فنی، نیازمند همراهی بیش از پیش مردم در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904307

دیگر خبرها

  • آیا آلوئه ورا وزن را کاهش می‌دهد؟
  • کاهش ۵ درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۴۸ عدد شیر کاهنده مصرف آب در مدارس البرز نصب شد
  • مصرف خیار به تنظیم فشار خون کمک می‌کند
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود