Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، این سناتور آمریکایی همچنین تصمیم ایران برای افزایش میزان اورانیومغنی شده را باعث قرار گرفتن تهران در وضعیت دشواری خواند و در حاشیه برگزاری یک نمایشگاه هوایی در پاریس گفت: برای ما سخت تر است که بگوییم ما کی به اندازه کافی احمق شدیم که از این توافق بیرون آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، ایران روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیت ذخایر اورانیوم تعیین شده به موجب توافقهسته ای را ظرف ۱۰ روز آینده از میان بر می دارد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در محل مجتمع آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت که تولید اورانیوم چهار برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است.

وی افزود: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.
خروج آمریکا از برجام؛ با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند و سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می‌کنند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تجارت رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه