Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:42:05 GMT

مکرون: ایران صبور باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۸۹۸

مکرون: ایران صبور باشد

به گزارش دوشنبه رویترز، مکرون در واکنش به تصمیم‌های برجامی ایران گفت: همانطوری که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده، ایران به تعهدات خود پایبند بوده است. ما قویاً ایران را تشویق می‌کنیم که صبور و مسئول باشد.
رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور همتای اوکراینی خود اظهار داشت که تا هشتم ماه ژوئیه (۱۷ تیر ماه) زمینه گفت وگوهای بیشتر برای حفظ برجام فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما و شرکایمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا ایران را منصرف کرده و راهی احتمالی برای گفت وگو پیدا کنیم.
«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در محل مجتمع آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت: تولید اورانیوم تا ۱۰ روز آینده (تا ششم تیرماه) از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.
وی افزود: تولید اورانیوم ۴ برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است. کمالوندی ادامه داد: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: به‌محض اعلام، سرعت غنی‌سازی را سریع‌تر خواهیم کرد.
کمالوندی گفت: اروپایی‌ها اظهار عجز کردند که توانایی انجام تعهدات را ندارند و جمهوری اسلامی بیشتر از این صبر نخواهد کرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پس از انجام دو اقدام انجام‌شده بر اساس گام اول بیانیه شورای عالی امنیت ملی، انجام اقدامات گام دوم (عبور از میزان غنی‌سازی ۳.۷ درصد) بیش از یک یا دو روز زمان نخواهد برد.
شورای عالی امنیت ملی ایران حدود یک ماه پیش در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش تعهدات ایران در این توافق خبر داد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران دولت فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نماینده روسیه در وین در دیداری با یکدیگر در خصوص ایران صحبت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌‌المللی در وین امروز چهارشنبه با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و رایزنی کرد.

وی در خصوص این دیدار در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: امروز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم. در مورد نتایج سفر اخیر وی به ایران و همچنین برخی مسائل مربوط به نیروگاه "زاپروژیا" گفتگو کردیم.

گروسی روز گذشته در سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کرد.

وی در این نشست گفت: بیش از یک سال قبل ما برای صدور بیانیه (توافق مارس) توافق کردیم تا مسیر آینده را مشخص کنیم، آن سند مهم بود. این سند همچنین اشاره دارد به آنچه نیاز است برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده و مشخص می‌کند گام‌های اضافی که طرفین باید بردارند. علی‌رغم کاستی‌ها گام‌ها پیشتر برداشته شده است و مفاد سند معتبر است. نیاز است که ما گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران ارائه دادم. تیم‌های طرفین در نشست جداگانه‌ای در حال تعریف گام‌های تکمیلی هستند.

گروسی در پاسخ به سؤالی در خصوص بیانیه مارس بین ایران و آژانس و تأثیر آن در برطرف کردن مسائل گفت: قصد ما تولید سند جدید نیست و مبنای ما همان بیانیه مارس است. اینها گام‌های عملیاتی هستند که در جهت برداشتن اتخاذ کردیم. بیانیه مشترک ظرفیت دارد که مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند. ما برای اجرایی کردن بیانیه مشترک روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادمرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید برای اعتلای عزت ملی خودباوری را سرلوحه قرار دهیم/ اصفهان قطب صنعت هسته‌ای ایران است
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • رایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان
  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران