Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@02:45:40 GMT

هواشناسی: دمای خوزستان در تیرماه 53 درجه می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۷۵۸۵

هواشناسی: دمای خوزستان در تیرماه 53 درجه می شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند افزایش دما در استان، از انتظار ثبت دمای ۵۳ درجه در تیرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد سبزه‌زاری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق که امروز (۲۷ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در تیرماه امسال انتظار وقوع دمای بیش از ۵۱ درجه وجود دارد و سال‌های گذشته نیز احتمال وقوع دمای ۵۳ درجه در تیرماه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در اهواز چهار روز پیاپی دمای ۵۱ درجه ثبت شد که این وضعیت در آمار ۳۰ ساله وجود نداشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این موضوع نشان می‌دهد که شرایط حاد است و سال گذشته در این شرایط بود که آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم رخ داد.

سبزه‌زاری با اشاره به اینکه دمای ۵۰ درجه شرایط آتش‌سوزی را مهیا می‌کند، بیان کرد: بنابراین امسال اگر این روند دماهای بالا رخ دهد باید توجه داشت که زمان طولانی وقوع دمای ۵۰ درجه در وقوع آتش‌سوزی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دمای خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون آفتابی است گفت: هوای استان تا اواسط هفته‌ی پیش روی پایدار و آسمان صاف و آفتابی است.  مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: رگبار بهاری باران و مه صبحگاهی در جلگه نیز دوراز انتظار نیست. وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است. محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای رشت در حال حاضر ۲۴ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۳۱ درصد است. مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۲ درجه سلسیوس و صومعه سرا با دمای ۲۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • اوج گیری گرما در اروند