Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سعید فروغی عضو شورای اسلامی شهر کهریزک از جهش سرانه فضای سبز شهر خبر داد و گفت: باتوجه به تحمیل بار سنگین مراکز آلاینده کلان شهر تهران به کهریزک و همجواری این شهر با شاهراه های ترانزیتی و مناطق صنعتی ، توسعه فضای سبز شهر یکی از راهکارهای راهبردی مدیریت شهری جهت برون رفت مشکلات زیست محیطی محسوب می شود به همین منظور در دوره پنجم مدیریت شورای اسلامی شهر کهریزک، صیانت و بهسازی فضاهای سبز محلات و ساخت بوستان های کوچک و بزرگ محلی و فرا منطقه ای معقول ترین راهکار برای جبران حجم آلایندگی ها  شهر قلمداد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروغی دبیر شورای اسلامی شهر کهریزک افزود: تا دو سال اخیر سرانه فضای سبز شهر کهریزک حدود ۱۷ متر مربع بود اما هم اکنون این سرانه به بیش از ۲۴ متر ارتقاء یافته است  که اجرای طرح کمربند سبز ، راه تنفس شهر کهریزک را باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بااحداث بیش از ۱۰ بوستان در گوشه و کنار شهر ، نهضت ساخت بوستان در شهر کلنگ خورده است و این طرح نه تنها در افزایش تلطیف هوا و کاهش آلایندگی ها موثر است بلکه در غنی سازی اوقات فراغت اهالی نیز تاثیر بسزایی دارد.

 فروغی در تکمیل این خبر گفت: بر اساس سیاست های شورای اسلامی و شهرداری کهریزک تمامی بوستان های تازه تاسیس به پاس قدردانی  از اقشار زحمتکش و پرتلاش جامعه به نام خبرنگار، پرستار، پاکبان، مادر و... نامگذاری شده است که این امر در هویت بخشی به شهر و پاسداشت مقام این اقشار تاثیر گذار بوده و این نامگذاری ها قدردانی شهروندان و فعالان هریک از این اسامی را به همراه داشته است.

وی در ادامه به ساخت بزرگترین بوستان تفریحی، فرهنگی و هنری در محله قلعه شیخ اشاره کرد و گفت: بوستان مشاهیر با مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع و جانمایی فضاهای منحصر فرهنگی و مذهبی همچون هفت خوان رستم، گذر ۱۴ معصوم، موزه سردیس مشاهیر، باغ راه فرهنگی، سالن نمایش روباز و..‌ فضای چشمگیری را برای حضور مراجعان به بوستان  فراهم کرده است که اکنون فاز اول آن افتتاح و فاز دوم تا هفته دولت آماده بهره برداری است.

فروغی اظهار داشت: باتوجه به ساخت و سازهای شهر کهریزک، شورا و شهرداری از جانمایی لکه های فضای سبز در محلات تازه تاسیس غافل نیستند و در کنار ارائه مجموعه خدمات عمرانی، ترافیکی و شهری و... در محلات ساخت بوستان به عنوان نقاط تنفسی محلات در فهرست اولویت های چشم انداز شهر ترسیم شده است و توزیع عادلانه بوستان ها در شهر فرصت مغتنمی را برای حضور تمامی اهالی و مسافران در بوستان های کوچک و بزرگ شهر فراهم کرده است.

دبیر شورای اسلامی شهر کهریزک در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر سرانه فصای سبز شهر کهریزک گوی سبقت را از بسیاری از شهرهای استان تهران ربوده است اما رسیدن به این سرانه پایان کار مدیریت شهری و شورا نیست و با پیش بینی پروژه های جدید و ساخت بوستان ها و احیای باغ ها و جنگلکاری های شهر این سرانه همچنان رو به توسعه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنفس شورای اسلامی شهر عضو شورای اسلامی شهر فضای سبز مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی