Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا رحمانی در جلسه با استاندار مازنداران و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی که امروز دوشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن اعلام موافقت خود با پیش نویس آیین نامه پیشنهادی، گفت: به این موضوع عمیقاً باور دارم و در مورد مدیریت پسماند به ویژه در استان‌هایی مانند استان‌های شمالی که طبیعتی اسیب پذیر دارند باید منابعی برای هزینه کرد در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه توسعه و پیشرفت باید با لحاظ حفظ منابع تجدید ناپذیر و محیط زیست باشد افزود: واحدهای تولیدی و صنایع همان طور که از منابع طبیعی بهره می برند و در برخی موارد آسیب هایی هم دارند باید برای حمایت و حفظ آن نیز هزینه و تلاش کنند.

شایان ذکر است که در قانون بودجه سال 1398 جزئی به بند پ ماده ( 32 ) قانون احکام دائمی منابع توسعه کشور اضافه شده که بر اساس آن قرار است از محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی منابعی برای هزینه کردن در حوزه مدیریت پسماند، ایجاد شهرک‌های بازیافت، تبدیل پسماند به انرژی و حمایت از این گونه پروژه‌های توسعه پایدار ایجاد شود.

سقف اعتبارات در نظر گرفته شده برای این موضوع 10 هزار میلیارد ریال است که قرار است با نظارت سازمان محیط زیست هزینه شود.

همچنین قرار شد آیین نامه پیشنهادی مشترک دستگاه‌های پنج گانه ذیربط شامل وزارت صمت، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برای چگونگی هزینه کرد این بودجه، تدوین و به تأیید برسد.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت خود و دستگاه متبوعش را با پیش نویس اولیه این آیین نامه اعلام کرد و قراراست این آیین نامه به زودی در هیأت دولت به تصویب برسد تا راه برای اخذ منابع و هزینه در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار هموار شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه توسعه پایدار مالیات محیط زیست مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد

منابع عبری‌زبان مدعی شدند کابینه نتانیاهو با آتش‌بس موقت در غزه به مدت چند هفته موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، توافق موقت برای آزادی ده‌ها «ربوده شده» (اسرای صهیونیست نزد حماس) به پاسخ حماس بستگی دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود افزود: اسرائیل در پیشنهاد خود، خواستار آزادی ده‌ها اسرائیلی «ربوده شده» از جمله زنان و سربازان زن و بیش از ۲۰ زندانی است.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی صهیونیستی، اسرائیل انعطاف زیادی در مورد درخواست حماس برای خروج نظامیان ارتش از گذرگاه «نتزاریم»، نشان داده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد.»

طبق این گزارش، «تل آویو با آزادی اسرای فلسطینی از جمله کسانی که متهم به انجام عملیات قتل هستند، موافقت خواهد کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا : اسرائیل با هسته اصلی توافق آتش‌ بس موافقت کرده است حماس و اسرائیل در آستانه آتش بس

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان