Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:45:36 GMT

سازمان‌ملل: ایران تعهدات خود تحت برجام را ادامه دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۴۳۳

سازمان‌ملل: ایران تعهدات خود تحت برجام را ادامه دهد

سازمان ملل متحد از ایران خواست تا به تعهدات هسته‌ای خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک ادمه دهد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران خواسته است تا این کشور تعهدات اتمی خود را تحت برجام ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد از تمام طرفین این معاهده خواست تا به اجرای تعهدات این موافقتنامه احترام بگذارند.

وی افزود: همه طرفین باید از اقداماتی که می تواند به افزایش تشدید تنش در منطقه منجر شوند، جلوگیری کنند.

روز گذشته  «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی که در مجتمع آب سنگین خنداب اراک حضور یافته است در نشست خبری گفت:‌ درباره بحث تصمیماتی که شورای امنیت گرفته است، دو اقدام را سازمان انرژی اتمی به‌عهده گرفت. درباره اینکه به مرحله دوم ورود خواهیم کرد نمی‌دانیم و بستگی به اقدام طرف مقابل دارد.

کمالوندی در ادامه گفت: ما تولید را در نطنز افزایش دادیم. امروز شمارش معکوس شروع شده و از امروز به‌مدت 10 روز ما از سقف 300 کیلو عبور خواهیم کرد و افزایش تولید بالا خواهد رفت و سرعت افزایش اورانیوم غنی‌شده 3.67 بالا خواهد رفت. ما در زمینه آب سنگین به مصرف‌کننده تبدیل شده‌ایم که در یکی از موارد تا 57 نوع بیماری را می‌توان تشخیص داد. ممکن است در سنوات آینده نیازی به صادر کردن آب سنگین نباشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: اگرچه ما نمی‌خواهیم تعهداتی را که در گذشته داشته‌ایم و بازارهایی را که پیدا کرده‌ایم کنار بگذاریم، ممکن است با یک روندی، با رفتن به 130 به بالاتر، مزیت‌های اقتصادی را کنار نگذاریم و آن را به‌عنوان مواد اولیه صادر نکنیم و با ارزش افزوده آن را صادر کنیم.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد