Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت عالی نفت مصر اعلام کرد که با شرکت برق رژیم صهیونیستی در خصوص پرداخت غرامت در ازای توقف صادرات گاز به سرزمین اشغالی به توافق رسیده است.

اخبار اقتصادی- طبق گزارش سی ان ان، در سال ۲۰۱۵ اتاق تجارت جهانی (ICC)، هیأت عالی نفت مصر و شرکت مصری بهره‌برداری از گاز طبیعی را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار بعلاوه پرداخت مبلغ سود محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو شرکت مصری امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند که توانسته‌اند در توافقی «دوستانه» با طرف‌های بین‌المللی و اسرائیلی، مبلغ غرامت را به ۵۰۰ میلیون دلار کاهش دهند و این مقدار پول در طی هشت سال پرداخت خواهد شد.

طبق این بیانیه، دولت مصر می‌بایست مبلغ ۶۰ میلیون دلار را در ابتدا واریز کند و شش ماه بعد نیز ۴۰ میلیون دلار و مبلغ باقی مانده را نیز در ۱۶ قسط به میزان ۲۵ میلیون دلار و هر شش ماه پرداخت کند. در مقابل نیز شرکت برق رژیم صهیونیستی باید از تمامی ادعاهای خود صرف نظر کند.

انفجارهای متعدد در خطوط صادرات گاز مصر به رژیم صهیونیستی در سال‌های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۳ در صحرای سینا عملا صادرات گاز به این رژیم را متوقف کرد. تا پیش از آن ۴۳ درصد از گاز مصرفی در اسرائیل از سوی مصر تأمین می‌شد و ۴۰ درصد از برق این رژیم نیز از این منبع به دست می‌آمد.

مصر در حالی که به رژیم صهیونیستی گاز می‌فروشد، خود نیز تصمیم گرفته است از این رژیم گاز بخرد، البته به گفته مقامات مصری شرکت‌های خصوصی می‌توانند گاز اسرائیل را خریده و سپس با تبدیل آن به گاز مایع آن را به فروش برسانند.

در این ارتباط شرکت «دِلِک انرژی» رژیم صهیونیستی به همراه شریک آمریکایی خود شرکت «نوبل» در فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) قرارداد صادرات گاز به مبلغ ۱۵ میلیارد دلار به مصر را نهایی کردند. در آن زمان نتانیاهو این قرارداد را تاریخی توصیف کرد و «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفت که این قرارداد، مهم‌ترین توافق با مصر از زمان امضای پیمان کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار رژیم صهیونیستی مصر غرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه