Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:30:01 GMT

گندم در ۱۰۰ درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۱۳۴

گندم در ۱۰۰ درصد مراکز خرید تایباد ذخیره شد

محمد میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در تایباد نسبت به پارسال ۱۲ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه برداشت محصول در منطقه، بارندگی مناسب و رعایت اصولی کشت گندم در فصل خود پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن گندم امسال در تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین نیاز سالانه این شهرستان را به محصول گندم ۲۲ هزار تن ذکر و بیان کرد: قیمت هر کیلو گندم معمولی ۱۷ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: شهرستان تایباد با سطح زیر کشت ۱۴ هزار هکتار گندم و جو یکی از قطب‌های کشت غلات در خراسان رضوی محسوب می‌شود. درصد سن زدگی این محصول در شهرستان صفر است.

میری در ادامه به تولید ۱۶ هزار تن جو در تایباد نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به تکمیل نهایی مراکز خرید گندم باید با مجوز حمل از اداره غله خراسان رضوی بقیه گندم تحویلی از کشاورزان به مراکز خرید و سیلوهای نگهداری در شهرستان تربت جام منتقل شود.

وی افزود: سال زراعی جاری با هدف تولید محصول بهتر و افزایش بازده غلات ۲۵۰ تن انواع بذرهای گواهی شده بین کشاورزان تایبادی توزیع شد و برای سومین سال متوالی بیش از سه هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان به روش مکانیزه کشت شد.

تایباد با ۴۰ هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد. سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود. تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/‌۱۸۵۸
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید گندم در استان یزد

حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد  در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند