Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲۰ تولیدکننده برتر ایرانی در نمایشگاهی در اربیل عراق در ۳۵۰غرفه در ۱۲ گروه کالایی با ارائه محصولات خودشان ذائقه و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی این بازار را می‌سنجند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طبق بررسی آمارهای صادرات بدون نفت خام ایران نشان می‌دهد که حدود ۹۳ درصد از صادرات در فروردین ماه به ۲۵ کشور بوده و کشورهای چین، عراق و امارات در صدر واردکنندگان کالا از کشورمان بوده‌اند و بر این اساس حدود ۱۵ درصد از کالای بدون نفت خام ایران در فروردین ماه امسال به کشور عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که بنا به گفته رایزن بازرگانی ایران در عراق صادرات کالا به عراق در اردیبهشت‌ رشد ۲ برابری را نسبت به فروردین‌ تجربه کرده است و در حال حاضر نیز هیچ محدودیت جدیدی در روابط تجاری دو کشور ایران و عراق وجود ندارد.

 

به گفته «ناصر بهزاد» اصلاحات مالی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای توسط دولت عراق برای استفاده از ظرفیت‌های این کشور برای آبادانی و رفاه بیشتر و شفاف سازی در تعامل موثر با کشور‌های همسایه است. در حال حاضر عراق رکورددار تجارت با ایران در بین کشور‌های همسایه است به گونه‌ای که درسال ۹۷، ۱۳ صادرات ایران به عراق با ۴۹ درصد افزایش وزنی و ۳۷ درصد افزایش ارزشی مواجه بوده است که در بین مقاصد هدف صادراتی ایران این موازنه با رشد مثبت صرفا در خصوص ایران و عراق به وقوع پیوسته است.

 

این گزارش می افزاید: بررسی آمارهای اعلامی از سوی مراکز معتبر نشاندهنده جایگاه بالای کشور عراق در لیست شرکای تجاری کشورمان است بنابراین به اعتقاد کارشناسان اقتصادی باید از این فرصت بهره مناسب را برد از این رو حدود ۲۲۰ تولیدکننده برتر ایرانی در نمایشگاهی در اربیل، ذائقه و ظرفیت‌های فرهنگی - اقتصادی این بازار را می‌سنجند.

 

بنابراین گزارش، با بازگشايي نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران پس از ۸ سال وقفه در اربیل شمال عراق گشایش یافت؛۲۲۱ تولید کننده برتر ایران در ۳۵۰غرفه در ۱۲ گروه کالایی محصولات خودشان را عرضه کرده اند.

 

طبق خبر اعلامی رسانه ملی تا امروز 3 ميليون دلار قرارداد تجاري، امضا، و پيش بيني شده تا پايان نمايشگاه، بيش از 6 ميليون دلار بين شرکت هاي ايراني و عراقي، قرارداد تجاري بسته شود. سالانه از ۱۰ میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری ایران وعراق ۶ میلیارد دلار واردات ما به منطقه کردستان عراق است.

 

یادآور می شود: بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که در میان ۲۰ مقصد بزرگ صادرات کالای ایرانی که تقریبا ۹۰ درصد ارزش واردات و صادرات غیر نفتی ایرانی را شامل می‌شود کشور عراق بیشترین نرخ رشد را در بین مقاصد صادرات ایران داشته است و در راستای توسعه روابط نیز تشکیل بانک مشترک بین ایران، عراق و سوریه در دستور کار قرار گرفته است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزایش روابط تجاری بازار عراق روابط تجاری عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می‌کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته‌های دولت در امور بنگاه‌ها هیچ‌گاه به شکل ریل‌گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره‌مند شده‌اند، کانی‌های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی‌ها بوده‌اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته‌ایم یک ‌شبه‌بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته‌اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد سازوکارهایی مانند دعوت از هیات‌های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی‌های حاضر در نمایشگاه ‌درصد ناچیزی از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902905

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی