Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:11:40 GMT

سریع‌ترین چمن‌زن جهان، رکورد سرعت را تغییر می‌دهد +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۷۶۱

سریع‌ترین چمن‌زن جهان، رکورد سرعت را تغییر می‌دهد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی هوندا با تولید نوعی چمن‌زن به نام بسیار پرسرعت Mean Mower V2 در سال ۲۰۱۴ و ثبت رکورد سرعت ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت با این خودرو توانست عنوان سریع‌ترین خودرو در این حوزه را به نام خود ثبت کند. حالا و در سال ۲۰۱۹ میلادی این شرکت ژاپنی تصمیم دارد با بازطراحی این چمن‌زن سریع رکورد سرعت را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آزمایش سریع‌ترین قطار جهان در ژاپن +تصاویر

با اینکه هنوز ثبت رکورد نهایی با این چمن زن انجام نگرفته است، ولی تست‌های اولیه نتایج شگفت انگیزی را نشان داده است. در یکی از این آزمایش‌های سرعت که در یک زمین مسابقه اتومبیل رانی واقع در آلمان انجام شد، چمن‌زن سریع هوندا توانست با حرکت سرعت ۲۴۲.۹۹ کیلومتر بر ساعت برسد. گفتنی است زمان لازم بر رسیدن از ۰ تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت در خودرو مخصوص هوندا تنها ۶.۲۹ ثانیه است.

یکی از مدیران ارشد هوندا در مورد چمن‌زن جدید این شرکت گفت: پس از موفقیت شگفت انگیز مهندسان هوندا در سال ۲۰۱۴، دست‌اندرکاران جسارت کافی برای تولید محصولی سریع‌تر و تغییر رکورد سرعت در این کلاس از خودرو‌های مخصوص باغ‌داری را بدست آوردند. نباید فراموش کنیم در سال‌های اخیر علوم مختلف مهندسی به شکل عجیب بیشترفت و با توجه به همه پیشرفت‌ها می‌توان مرز‌های سرعت را جا به جا کرد.

این چمن‌زن پر سرعت هوندا یا Mean Mower V2 با تجهیز به موتوری چهار سیلندر با ظرفیت ۹۹۹ سی‌سی، توانایی تولید قدرتی برابر ۲۰۰ اسب بخار را دارد. مهندسان هوندا از موتوری بسیار مشابه موتورِ موتور سیکلت هوندا CBR1000RR استفاده کرده‌اند. گفتنی است وزن خالص Mean Mower V2 کمی بیشتر از ۶۹ کیلوگرم است.

چمن‌زن Mean Mower V2 از اولین و تنها چمن‌زن دنیا است که در کمتر از آغاز حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در ادامه فیلمی از ثبت رکورد این چمن‌زن مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

هوندا رکورد خود با تولید سریع‌تر چمن‌زن جهان را تغییر داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899918

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید