Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره محل هدف اردوی جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر گفت: چهار سال است که در دهستان راسخ‌آباد و گندآباد خراسان شمالی در حال خدمت‌رسانی هستیم و پیش‌تر نیز در خراسان جنوبی فعالیت داشتیم.

مسئول اردوی جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر درباره زمان برگزاری این اردو تصریح کرد: براساس برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته، اردوی جهادی دانشگاه 27 مرداد تا 10 شهریورماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد نفرات را براساس آمار جمعیتی روستای محل خدمت متغیر عنوان کرد و گفت: اردوی جهادی روح‌الله را هر ساله گروهی 100نفره متشکل از 70 دانشجوی پسر و 30 دانشجوی دختر تشکیل می‌دهند اما امسال بناست گروه پزشکی شامل داندانپزشک، عمومی، روانشناس، چشم پزشک و... نیز به منطقه اعزام شوند زیرا این مناطق از لحاظ بهداشتی و پزشکی بسیار ضعیف و فاقد امکانات اولیه هستند.

حبیبی درخصوص انتخاب مناطق هدف برای برگزاری اردوی جهادی گفت: برای انتخاب محل معیارهای متفاوتی لحاظ می‌شود، مناطقی در کشور که در نقشه محرومیت درجه 8 یا 9 را دارند، دور بودن این روستاها از مناطق شهر و به طبع آن نبود امکانات شهری، نبود زیرساخت‌های لازم در این روستاها و نبود گروه‌های جهادی دیگر عوامل انتخاب این روستاها به عنوان مناطق هدف است. رویکرد این است که گروه جهادی در بازه 4 تا 6 ساله به صورت ثابت در منطقه هدف فعالیت داشته باشد و در زمینه‌های محرومیت‌زدایی کارهای مثبتی انجام دهد.

این دانشجوی جهادگر اضافه کرد: اردوهای جهادی دانشجویی در روستاهای درجه 9 محرومیت که عمدتاً در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند به دلیل موجود نبودن هیچ‌گونه زیرساخت‌، نمی‌توانند اثرگذار باشند و معمولا قرارگاه‌ها در این مناطق مستقر می‌شوند.

وی با تاکید بر پیشبرد مدل‌های اشتغال در مناطق محروم توسط اردوهای جهادی، تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی در سال‌های گذشته برای ایجاد اشتغال کارگاه‌های قالیبافی را برپا کردیم اما با توجه به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی مدل‌های مختلفی برای اشتغال‌زایی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت، بیشتر سعی شد تا همان کاری که روستائیان انجام می‌دادند را با علم تلفیق کنیم تا بازدهی بیشتری داشته باشند و همچنین بازار فروش و بازار هدف را در شهر برای فروش محصولات روستائیان فراهم کنیم.

حبیبی ابراز کرد: به عنوان مثال در امور دامداری، با حضور تیم جهادی دامپزشک برای تولد بزغاله بیشتر و بحث ناباروری دام‌ها اتفاق‌های خوبی انجام شد همچنین به کشاورزان نیز آموزش داده شد که در زمینه داروهای گیاهی فعالیت کنند.

مسئول اردوی جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: نبود بودجه و اسکان جزء مشکلات معمول اردوهای جهادی است، اما مشکل اصلی که این اردوها با آن درگیر هستند وجود دستگاه‌های مختلف با رویکرد متفاوت است که باعث ایجاد تداخل برنامه‌ها و پایین آمدن بهره‌برداری تیم است زیرا این دستگاه‌ها نظم ساختاری کاملی ندارند.

وی استقبال مردم از اردوهای جهادی را مایه دل‌گرمی دانشجویان برشمرد و گفت: بیشتر مناطقی که ما در این سال‌ها کار جهادی انجام دادیم سنی‌نشین بودند و برای همکاری بیشتر روستائیان با دانشجویان، تیم‌هایی از قبل نزد ریش‌سفید روستا می‌روند و متقاعدش می‌کنند که دانشجویان برای کمک به آن روستا آمدند.

انتهای پیام/

300 / 320 اردوی جهادی گندآباد خراسان شمالی کشت داروهای گیاهی اجاره دارقالی آموزش کشاورزی اردوی جهادی در خراسان شمالی تولد بزغاله

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اردوی جهادی کشت داروهای گیاهی آموزش کشاورزی اردوی جهادی در خراسان شمالی تولد بزغاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد