Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:01:26 GMT

پرريسک‌ترين مکان براي سرمايه‌گذاري کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۴۶۵

پرريسک‌ترين مکان براي سرمايه‌گذاري کجاست؟

خبرگزاري آريا - يک کارشناس اقتصادي گفت: افزايش نرخ جهاني طلا به عواملي نظير افزايش نرخ بيکاري، نامتعادل بودن نرخ بهره بانکي و همچنين کاهش ارزش دلار در بازارهاي جهاني بر مي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري آريا، ميثم رادپور، کارشناس بازار طلا در تشريح دلايل افزايش نرخ جهاني طلا اظهار کرد: در چندماه اخير بازار جهاني طلا با نوساناتي روبه‌رو شده است که درصد بالايي از اين نوسانات طبيعي و مابقي به علت تنش‌هاي تجاري آمريکا با کشورهاي مورد معامله‌اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: واقعيت امر اين است که بازارها بدون نوسانات تقريبا کارآيي نخواهند داشت؛ اما دامنه اين نوسانات بسيار حائز اهميت است. نوسانات روزانه بين 20تا 10دلاري طلا تا حدودي معقول به نظر مي‌رسد و بيش از اين ميزان به عوامل مختلفي که دست به دست هم مي‌دهند، بستگي دارد.
رادپور عمده دلايل افزايش نرخ طلا در بازارهاي جهاني (اونس طلا) را تنش‌هاي تجاري آمريکا با کشورها دانست و بيان کرد: اين موضوع به تنهايي منجر به افزايش نرخ جهاني طلا نمي‌شود دلايلي مانند نرخ بهره بانکي، ميزان جمعيت بيکار، درصد اشتغال در بخش غير کشاورزي، شاخص بورس، نحوه مديريت قدرت خريد و در نهايت ميزان وام‌هاي رهني بانک‌ها به افراد حقيقي و حقوقي ايالات متحده آمريکا در تغيير و جهش نرخ جهاني طلا موثر است.
وي بيان کرد: عموما طلا در بازارهاي جهاني به عنوان پرريسک‌ترين بازار در اختيار سرمايه گذاران اين بخش قرار مي‌گيرد و افراد با پذيرش اين ريسک به دنبال سود بيشتر مي‌روند. بايد در نظر داشت چنين بازارهايي با تنش‌هاي سياسي و اقتصادي با اُفق تيره و سقوط ناگهاني قيمت مواجه مي‌شود.
رادپور گفت: زماني که دلار در بازارهاي جهاني تضعيف شود بازار طلا جاي خوبي براي افزايش قدرت اقتصادي خواهد بود.
اين کارشناس اقتصادي با اشاره به اينکه در طول تاريخ آمريکا بي سابقه‌ترين افزايش نرخ پايه پولي رخ داده است، گفت: آمريکا در اين دوره از دولت خود، شاهد افزايش 3تا 4برابري پايه پولي در بانک مرکزي (فدرال رزرو) بوده است که حتي کارشناسان اقتصاد بين الملل معتقدند اين اتفاق در سطح بين المللي بي سابقه است.
وي افزود: نرخ بهره بانکي از عواملي است که به عنوان اصلي‌ترين عامل افزايش نرخ جهاني طلا قلمداد مي‌شود؛ بانک مرکزي ايالات متحده آمريکا نرخ بهره سپرده‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت خود را به شدت به هم نزديک کرده است، بطوري که سپرده‌هاي 10ساله و 3ماهه به تقريبا يک ميزان سود بانکي دريافت مي‌کنند و همين موضوع سبب شده تا نقدينگي به سمت خريد طلا حرکت کند. عملکرد بانک هاي ايالات متحده آمريکا موضوعي است که با تنش هاي سياسي نيز همراه شده است. بازارهاي مالي آمريکا جزو تأثير پذيرترين بازارها از تنش‌ها و جنگ هاي تجاري و سياسي است و اين تاثير به ساير کشورهاي تحت سلطه آن نيز سرايت مي‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، رادپور به معضل اصلي بازارهاي ايالات متحده آمريکا اشاره کرده و گفت: بايد توجه داشت که طلا با اسعار مختلفي مبادله مي‌شود و نوسانات و افت و خيزهاي آن بايد بر اساس ارزها بررسي شود؛ اما نکته قابل توجه اينجاست که بازارها بيشترين مبادلات خود را در طلا با ارز دلار انجام مي‌دهند و اين روزها افزايش نرخ اونس جهاني طلا به علت ريزش ارزش دلار، در حال شکل گيري است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول

طبق اعلام یکی از مدیران آزادراه‌های کشور و براساس جدید‌ترین جداول ارائه شده پرداخت عوارض در سکو‌های پرداخت اینترنتی آزادراه‌ها با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده است.

به گزارش انتخاب؛ طبق قانون هرساله با توجه افزایش هزینه‌های نگهداشت آزاد راه‌ها و با توجه به آنکه باید بازگشت سرمایه‌های پیمانکاران انجام شود هرساله با دستور وزیر راه وشهرسازی و طبق تصویب آن در شورای عالی نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد که پیش از این خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور گفته بود در صورت افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها به طور قطع سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

 

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران به دلیل عدم بازگشت سرمایه انگیزه‌ای برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید را ندارند چراکه با افزایش نرخ جدید آزادراه‌ها موافقت نشده بود گفت: بسیاری از آزاد راه‌ها پس از ساخت نیاز به نگهداری دارند که هزینه‌های نگهداری از آن‌ها باید از طریق عوارض بازگردد.

براساس این گزارش روز گذشته یکی از مدیران آزاد راه از افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض خبر داد و گفت: این افزایش آزادراه‌ها بنا بر قانون و بندی که در آیین نامه وجود داشت انجام شده است.

وی افزود: طبق این آیین نامه سالانه باید افزایش نرخ عوارض به داشته باشیم که طبق روال هر سال این کار انجام شده است.

گفتنی است: یکی از اقدامات و دلایل اصلی برای افزایش کیفیت آزاد راه‌ها افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها است که خود نقش اصلی در نگهداشت آزاد راه‌ها دارد.

یکی از دلایلی که آزاد راه‌های ما کیفیت مناسب ندارد به علت آن است عوارض آن کم است چراکه شرکت آزاد راه‌ها و سرمایه گذار اعلام می‌کند که سقف پانزده درصد از عوارض برای نگه داری از آزاد راه‌ها انجام میشود و زمانی که بازگشت سرمایه‌ای برای پیمانکاران و سرمایه گذاران آزاد راه وجود نداشته باشد امکان حضور آن‌ها در پروژه‌ها وجود ندارد.

مبالغ به ریال است:

   

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور