Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@13:15:04 GMT

هجوم تمساح های گرسنه به مرکز شهر پیشین!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۲۳۳

هجوم تمساح های گرسنه به مرکز شهر پیشین!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز از مشاهده چندین سر تمساح در آبنمای لکسر شهر پیشین خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد دهواری در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی افزایش آب سد پیشین در سیستان وبلوچستان، پر آب شدن سرشاخه های ورودی آب به خصوص سرشاخه ورودی آب شهر پیشین و مشاهده شدن چند سر تمساح در حد فاصل آب نمای لکسر در مرکز شهر، در راستای حفاظت از این گونه جانوری و پیشگیری از خطرات احتمالی برای شهروندان جلسه ای به قید فوریت با حضور مسئولین بخش در محل بخشداری پیشین تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دهواری افزود: تمساح پوزه کوتاه یک گونه جانوری تا حدودی خجالتی بوده و کمتر به مناطق مسکونی نزدیک می شود از این رو در جلسه مذکور علل نزدیکی این گونه به مناطق مسکونی و حضور در آبنمای مرکز شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: باتوجه به بررسی های میدانی انجام شده مشخص شد که در اطراف منطقه مورد بحث مراکز عرضه نگهداری و فروش مرغ زنده وجود دارد که ضایعات این مراکز به حاشیه رودخانه ریخته می شود و همچنین در این منطقه حیواناتی از قبیل سگ های ولگرد، خدنگ و روباه که مورد تغذیه تمساح قرار می گیرند وجود دارد که این موضوع سبب شده تمساح ها برای تغذیه به این قسمت از رودخانه هجوم ببرند.

 

وی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا با نصب تابلوهای هشداری و ممنوعیت شنا در این منطقه، آموزش های لازم به مردم و بومیان محلی داده شود تا در صورت مشاهده چنین مواردی ضمن خودداری از آسیب رساندن به تمساح، با ماموران محیط زیست تماس بگیرند تا نسبت به زنده گیری آنها اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند