Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران سرمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این غار ارزشمند طبیعی به دنبال باز شدن حفره‌ای در حیاط خانه یکی از شهروندان برزکی کشف و پس از هماهنگی لازم از محل بازدید شد.

وی بیان کرد: در بررسی و بازدید میدانی تصمیم گرفته شد با هدف تعیین مسیرهای موجود و ابعاد فضاهای غار، گروهی از متخصصان غارشناسی برای دیدن و بررسی آن به منطقه اعزام شوند تا با همکاری شهرداری برزک، نقشه مسیرها را پس از مطالعه وضعیت فضاهای داخلی غار تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان اضافه کرد: به نظر می‌رسد که این غار طبیعی شگفت انگیز در زیر برخی از خانه‌های مسکونی شهر برزک امتداد داشته باشد.

وی یادآور شد: اسفند ۱۳۹۶ در اثر نشت ناشی از ترکیدگی لوله آب در حیاط خانه‌ای مسکونی در شهر برزک فرورفتگی ایجاد شده، کنکاش‌های بیشتر به پدیدار شدن گودالی به عمق حدود هشت متر منجر و در نتیجه نخستین سالن این غار طبیعی نمایان شد.

به گفته رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان، تاکنون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر از این غار زیبا که دارای راهروها و فضاهای گوناگون است، شناسایی شده اما دسترسی به فضاهای دیگر به دلیل وجود مسیرهای تنگ و باریک میسر نیست.

برزک با حدود پنج هزار نفر جمعیت در دامنه رشته‌های کوه کرکس، ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ غار در کشور شناسایی شده است اما کمتر از ۲۰۰ غار ثبت و نقشه برداری شده اند و اطلاعات آنها در اختیار قرار دارد.

۶۱۳۶/‏۸۱۲۳/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد