Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی روز سه شنبه در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با بیان اینکه بخش مهمی از مجموعه آموزش عالی کشور در وزارت علوم متمرکز است گفت: حدود ۴ میلیون دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف در کشور مشغول تحصیل هستند که نیمی از آنها دردانشگاههای دولتی و مابقی در سایر دانشگاه‌ها تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۴۶ درصد دانشجویان کشور دختر هستند گفت: از نظر توزیع دانشگاه ها و دسترسی به مراکز علمی در وضعیت مناسبی قرار داریم.

وی با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه‌ها در کشور گفت: تقویت و مأموریت پیدا کردن دانشگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها دستور کار می باشد که فعالیت تخصصی آنها آغاز شده است.

غلامی با بیان اینکه گروه‌های برنامه ریز در حوزه تحول در علوم انسانی جریان مستمری برای بهبود منابع درسی در کشور ایجاد کرده‌اند، گفت: در حوزه آموزش قرآن نیز رشته‌های مختلف علوم قرآنی تا دوره دکترا در دانشگاه‌های کشور به صورت تخصصی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد ۲۵۰ کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌ها افزود: کانون مهدویت و هیأت‌های دانشجویی از جمله نهادهای فعال در دانشگاه هاست که به دنبال تکمیل اوقات آزاد دانشجویان می باشند.

وی، با بیان اینکه وزارت علوم، ارتقای جایگاه علمی کشور را به پیش می برد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره به افزایش تولید علم در کشور تاکید دارند که در این زمینه افزایش بودجه علمی و توجه به ارتقای شاخص‌های علمی کشور در دستور کار است.

وزیر علوم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی از نظر علمی در رتبه ۱۶ دنیا قرار گرفته است گفت: در رشته‌های جدید مانند نانو و زیست فناروی ایران به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم دنیا قرار دارد و تمام این دستاوردها پس از انقلاب اسلامی به دست آمده است.

غلامی، ساماندهی و ارتقای کیفی مراکز آموزشی، تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و رفع نیازهای جامعه را به عنوان اولویت‌ها وزارت علوم دانست و گفت: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، رفع نیازهای اساسی جامعه، ایجاد ارتباط قوی با صنایع و عقد قرارداد میان دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی از جمله اولویت‌های وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاهی که به رفع نیاز صنعت و آسیب‌های اجتماعی توجه دارند، مورد تشویق و حمایت بیشتر قرار می‌گیرند گفت: کاهش مشغله‌های دانشجویان، توجه به آموزش مهارت‌های شغلی به دانشجویان و دور ساختن مباحث تنش زای سیاسی از جمله اموری است که در سال‌های اخیر وزارت علوم بر آنها تکیه کرده است.

وزیر علوم، ادامه داد: نشست‌های و جلسات سخنرانی، مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی در دو سال گذشته رشد بسیار جشمگیری در دانشگاه‌ها داشته است و این در حالی است که با مدیریت‌های صورت گرفته، این جلسات با کمترین تنش برگزار شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.

۴۰۴/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله