Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه گذشته نشستی به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و روز بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در کرمان برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛در ابتدای این مراسم عابدین عسکرپور مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کرمان ضمن خیر مقدم به حضار به شرح فعالیت های این قشر در سال 97 پرداخت و اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کمک به جهاد کشاورزی در بحث علمی کردن کشاورزی با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان این رشته و کمک به کشاورزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی تحقیق و پرس و جو در ارتباط با نحوه توزیع سموم و کودهای شیمیایی است که در نتیجه آن مشاهده شد در برخی موارد تخلفاتی صورت می گیرد بنابراین برای حل این مشکل با کارخانجات بومی استان تفاهم نام ای منعقد شد و این مشکل برطرف گردید.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کرمان عنوان کرد: حضور و بازدید از باغات پسته محی آباد، بازدید از باغات هفت باغ، برگزاری کلاس های آموزش چرم دوزی در روستاها، برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی مربیان همگام جنوب استان کرمان با موضوع کلزا، گندم و سویا از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته می باشند.

مصرف بیش از 65 درصد آب در بخش کشاورزی

در ادامه این مراسم عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان دیگر سخنران این مراسم گفت: از زمانی که بنده به یاد دارم در مورد کشاورزی همیشه مسئولین تاکید داشتند که کارهایی در این حوزه باید انجام شود و هنوز هم در همین حد باید بشود باقی مانده است.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال همه ساله بارها گفته می شود باید در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کرد و میزان زیادی از آب در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد اما مگر می شود برای تهیه سبد غذایی آب مصرف نکرد و در حالی است که میزان مصرف آب در این بخش 65 تا 70 درصد می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تاکید کرد: اکثر کشورهای پیشرفته در تلاش هستند سبد غذایی خود را در کشور خودشان و با صنعت کشاورزی خودشان تهیه کنند و ایران هم مستثنی از این قاعده نیست و باید تلاش کنیم تا مواد غذایی خودمان را در داخل تولید کنیم و نه به فکر واردات آن ها باشیم.

سعیدی ادامه داد: ما در جهاد کشاورزی تلاشمان بر این بوده تا با استفاده از دانش کشاورزی مشکلات کشاورزان و باغ داران را حل نموده تا محصولی بهتر و با کیفیت تر تولید کنند همانطور که سال قبل کشاورز نمونه با کشت 12 تن گندم از استان کرمان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که در همه دنیا مورد توجه قرار دارد استفاده از گلخانه ها برای کشت محصولات است که در استان کرمان هم مورد توجه قرار دارد و امروز استان توانایی تولید 1000 تن گوجه فرنگی را با ایجاد گلخانه دارد.

تولید بیش از 5/6 میلیون تن مواد غذایی در استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در خاتمه بیان کرد: از آنجایی که داشتن امنیت غذایی برای هر کشوری حائز اهمیت است این مسئله در کشور ما هم با جدیت دنبال می شود به گونه ای که 5/6 میلیون تن مواد غذایی تنها در استان کرمان تولید می شود و مرهون زحمات بی دریغ کشاورزان است.

آخرین سخنران این مراسم حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تبریک به مهندسین کشاورزی گفت: نقش مهندسین و متخصصین امر کشاورزی در رونق تولید از همه اقشار جامعه بیشتر و مهم تر است.

حجت الاسلام عرب پور یاد آور شد: در قرآن کریم به بحث کشاورزی و کاشت درخت توجه ویژه شده است و همچنین در آیات و روایات کشاورزی به عنوان شغل محسوب نمی شود بلکه یک رسالت است و خداوند نگاه ویژه ای به کسی که زمینی را آباد می کند دارد.

وی تصریح کرد: کاشت هر درخت صدقه جاریه محسوب می شود و از سوی دیگر هم خشکاندن درختی سبب کاهش عمر می شود.

کشاورزی پیشه انبیا و رسالتی نیکو برای مهندسین کشاورزی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: خداوند متعال همه انبیا را مبعوث نکرد مگر اینکه به دو کار کشاورزی و دامپروری مشغول بودند به جز جناب ادریس که خیاط بود.

حجت الاسلام در خاتمه تاکید کرد: مهندسین کشاورزی به کشاورزان کمک کنند و بدانند مهندسین کشاورزی از جایگاهی رفیع برخوردار هستند.

خاتمه این مراسم با تقدیر خانواده های شهید بسیج مهندسین کشاورزی و مربیان فعال این حوزه همراه بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

محمد هادی ایمانیه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان به سبب زحمات فراوانی که متحمل شده اند، بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

او در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مد نظر را برای دانش بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد، اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راه‌گشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

او در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالین این حوزه نیز وجود دارد ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است