Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: هیچ گاه جنایات تروریست‌ها را از ابتدای انقلاب تا امروز را فراموش نمی‌کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه هفته قوه قضاییه و شهادت جمع کثیری از بزرگانمان در روز هفتم تیر هستیم و یاد تمام شهدا به ویژه شهید بهشتی را که به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم و هیچ گاه جنایات تروریست‌ها را از ابتدای انقلاب تا امروز را فراموش نمی‌کنیم و مردم به یاد خواهند داشت که کدام کشور‌ها از تروریست‌ها حمایت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم و بدیهی است که در تمام ابعاد باید گام‌های تحولی برای چهل سال دوم برداریم و قوه قضاییه هم از این تحول جدا نیست و رییس قوه قضاییه در همین راستا برنامه‌هایی دارند.

وی گفت: برنامه‌های تحولی در قوه قضاییه دارای سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در این مدت یکی از اقداماتی که در سند تحول قوه قضاییه پیش بینی شده است استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوه قضاییه است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: برای این کار تمام ابعاد بررسی شد و متوجه شدیم که از همین ظرفیت موجود می‌توانیم با روحیه انقلابی استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: برنامه دوم استفاده از ظرفیت‌های دو قوه دیگر مجلس و دولت است که در همین راستا جلسات مشترکی با مجلس برگزار کردیم و بنا داریم جلسات مشترکی نیز با دولت از جمله رییس جمهور برگزار کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برنامه بعدی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، رییس قوه قضاییه در این مدت به ۶ استان سفر و با مردم و مسیولان قضایی، دانشجویان و افراد بخش خصوصی و روحانیون جلساتی برگزار کردند و نظرات آن‌ها را در راستای ارتقای قوه قضاییه و تحقق عدالت بیشتر گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: از اول اردیبهشت تا امروز ۱۰ آیین نامه و قانونی که زمان آن‌ها گذشته بود تصویب شد و ۸ لایحه ابلاغ و ۲ لایحه به دولت ارسال شد و بررسی ۶ تا ۷ لایحه دیگر تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص اقدامات داخل دستگاه قضایی گفت: یکی از مشکلات موجود ماده ۴۷۷ است که فرجام خواهی فوق العاده است و پرونده‌ای که فرجام خواهی شد و اولیای دم اگر تشخیص دهند حکم صادره خلاف بین شرع است می‌توانند اعلام کنند تا رییس قوه قضاییه حکم را نقض و پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۶۰۰ پرونده مشمول ماده ۴۷۷ از سوی رییس قوه قضاییه تعیین تکلیف شد و بیش از ۲ هزار پرونده امضا و در حال ارسال به دیوان عالی کشور و بیش از هزار و ۷۰۰ پرونده در شرف امضا هستند.

وی گفت: مورد بعدی در خصوص استیذان قصاص بود. این استیذان باید از سوی رییس قوه قضاییه صادر شود، زیرا از سوی رهبر به رییس قوه قضاییه تنفیض شده است و ما در این رابطه پرونده‌های زیادی داشتیم و از فروردین ماه تا امروز برای بیش از ۳۵۰ پرونده اذن صادر شد و ۲۵۰ پرونده هم در حال ارسال است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: اقدام دیگر جهادی که در این مدت انجام شد تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: به لحاظ جنگ اقتصادی در دوران ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضاییه از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اذن گرفته شد و این روند در دوره جدید هم با جدیت اجرا می‌شود و دادگاه ویژه در گلستان، بندرعباس و قم و تهران و مشهد و اصفهان تشکیل شده است.

وی گفت: از شروع رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی تا فروردین ماه برای ۸۲۵ نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است که البته تعدادی از این افراد دلال ارز بودند و عده‌ای هم سمت‌های بالا داشتند.

وی گفت: از این ۸۲۵ نفر برای ۲۴۱ نفر حکم قطعی صادر شد و ۷ نفر تبرئه شدند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اقدام دیگر که در دوره جدید تشدید شد و با جدیت پیگیری کردیم این بود که حکم انفصال ۶۰ قاضی در رده‌های مختلف صادر شد. عده‌ای از این قضات هم از مشاغل قضایی و هم مشاغل دولتی انفصال پیدا کردند و عده‌ای دیگر فقط از مشاغل قضایی انفصال پیدا کردند و پرونده عده‌ای از این قضات به دادگاه برای رسیدگی ارسال شده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تروریست دستگاه قضایی دیوان عالی کشور اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو

  به گزارش خبرنگار جام‌جم،دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو،معروف به تتلو دیروزبه ریاست قاضی حجت‌الاسلام افشاری درشعبه۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.براساس اعلام قوه قضائیه، دراین جلسه علاوه بر وکیل متهم، خانواده‌اش نیز مانند جلسه نخست حضور داشتند. 
ابتدای جلسه نماینده دادستان تهران که برای دفاع از کیفرخواست در دادگاه حاضر شده بود، به تفهیم اتهامات تتلو پرداخت. بر اساس کیفرخواست، تشویق نسل جوان به فساد و فحشا و فراهم کردن شرایط آن، فعالیت تبلیغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط‌بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت مخاطبان‌ به ارتکاب جرائم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران و فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع‌اسلام، هشت اتهام امیرحسین مقصودلو در این پرونده است که رئیس دادگاه با اشاره به آنها از تتلو خواست از خود دفاع‌کند.
وقتی متهم در جایگاه قرار گرفت، قاضی خطاب به او گفت: قبول دارید رفتار‌هایی داشتید که خلاف ادب و شأن انسانی بوده است؟ 
متهم گفت: بله در خیلی از موارد این‌طور بوده است.
متهم درپاسخ به اتهامش درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی مدعی شد: صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط‌بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغش می‌کردم. در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند.‌
متهم درباره اقداماتش درفضای مجازی در اغتشاشات سال۱۴۰۱ گفت: درآن بازه یکی ازبازیگران زن کشور که اکنون ساکن ترکیه است؛ مرا تحریک کرد تا آهنگی درست کنم. البته بعد‌ها متوجه اشتباهم شدم و این آهنگ را پاک کردم.
در بخش دیگری از جلسه دادگاه به اقدامات متهم در تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی پرداخته شد.متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی‌می‌کنم.‌پس از پایان دفاعیات متهم قاضی افشاری گفت: در جلسه بعدی متهم اگر مطالب دیگری داشت، بیان کند و همچنین نماینده دادستان نیز موارد خود را شرح‌دهد. 
براساس محتویات پرونده، تتلو چندبار درسال‌های۸۶، ۹۲ و۹۵درداخل کشور دستگیرشده بود.متهم سال۹۷ کشوررا به مقصد گرجستان ترک و سال ۹۸ ‌به کشور ترکیه مهاجرت کرد. وی درآذرماه پارسال توسط پلیس ترکیه به مرز ایران منتقل و با هماهنگی صورت گرفته و حکم قضایی دستگیر شد.

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین