Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه چین از رویکرد فشار مفرط آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و خواستار تغییر این روش شد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز سه شنبه با محکوم کردن فشارهای آمریکا علیه ایران و درخواست از تهران برای خارج نشدن از توافق هسته‌ای هشدار داد دنیا نباید "جعبه پاندورا" را در خاورمیانه باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پکن پس از دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه گفت ایالات متحده نباید از "فشار مفرط" برای حل کردن مسائل با ایران استفاده کند.

وانگ به خبرنگاران گفت که چین بسیار نگران اوضاع در منطقه خلیج فارس است و از تمام طرف‌ها خواستار کاهش تنش‌ و نرفتن به سوی یک درگیری شد. وی تاکید کرد: ما از تمام طرف‌ها خواستار خویشتن‌داری و عقلانی رفتار کردن هستیم.

وزیر خارجه چین افزود: هر گونه رفتار یکجانبه هیچ اساسی در قوانین بین المللی ندارد. این اقدام نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه یک بحران بزرگتر به وجود می‌آورد.

وانگ همچنین توافق هسته‌ای ایران را تنها راه حل ممکن برای حل موضوع دانست و از ایران خواست محتاطانه عمل کند.

وی گفت: ما متوجه هستیم که طرف‌های مرتبط ممکن است نگرانی‌های مختلفی داشته باشند اما اول از همه توافق هسته‌ای جامع (برجام) باید به طور صحیح اجرا شود. امیدواریم ایران با احتیاط تصمیم گیری کند و براحتی از این توافق خارج نشود.

وانگ در عین حال ابراز امیدواری کرد دیگر طرف‌ها به حقوق و منافع قانونی مشروع ایران احترام بگذارند.

سازمان‌ملل: ایران تعهدات خود تحت برجام را ادامه دهدواکنش آلمان و انگلیس به کاهش تعهدات ایران به برجامسخنگوی سازمان انرژی اتمی: ایران 6 تیر از سقف 300کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده عبور می‌کند

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار چین برجام اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»