Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:57:27 GMT

«جعبه پاندورا» را در خاورمیانه باز نکنید

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۷۳۷

«جعبه پاندورا» را در خاورمیانه باز نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین که پس از دیدار با همتای سوری خود در پکن صحبت می‌کرد در ادامه افزود: آمریکا نباید از فشار حداکثری برای حل مشکلات خود با ایران استفاده کند.

وی در ادامه افزود: چین مطمئناً در مورد وضعیت خلیج فارس و ایران خیلی نگران است و از همه طرف ها می خواهد تا برای کاهش تنش اقدام کرده و به سمت درگیری نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه چین گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم تا منطقی بوده و خونسرد باشد و از دست زدن به اقداماتی که سبب شدت گرفتن تنش ها شود خودداری کنند. در خواست ما این است که آنها جعبه پاندورا را باز نکنند. بخصوص آمریکا باید از روش های استفاده از فشار حداکثری خودداری کند.

جعبه پاندورا، به روایت افسانه‌های یونانی جعبه‌ای بود با محتوای تمامی بلاها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت

وانگ ئی در ادامه خطاب به آمریکا گفت: اقدام یکجانبه به هر صورتی در حقوق بین الملل جایگاهی ندارد. این رفتار نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه سبب پیدایش بحران های بزرگتری می شود.

وی در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: توافق هسته ای ایران تنها راه ممکن برای حل موضوع هسته ای است و تهران در این رابطه محتاطانه رفتار کند. می دانیم که طرف های مختلف ممکن است نگرا های متفاوتی داشته باشند اما اول از همه باید برجام اجرا شود. امیدواریم که ایران محتاط باشد و از برجام خارج نشود. چین به همین صورت امیدوار است که طرف های دیگر نیز به حقوق مشروع و قانونی ایران احترام گذاشته و منافع این کشور را بپذیریند.

کد خبر 4643988 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: وانگ ئی چین ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس در امورخاورمیانه، گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.

تشکر چین از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین

طرف چینی نیز در این دیدار، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

دیدار باقری با نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه

معاون سیاسی وزیر امورخارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه پیش از آن روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس درا مور خاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا