Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دیلی میل، شرکت اریکسون حق امتیاز اختراع فناوری را ثبت کرده که به موبایل‌های آینده کمک می‌کند در برابر جیب برها از خود محافظت کنند.

طبق اطلاعات موجود، با نصب چنین فناوری در دستگاه های موبایل اگر فردی غیر از مالک سعی کند دستگاه را بردارد، با ردیابی ضربان قلب شناسایی می‌شود.

همچنین در صورت ردیابی کاربر غیر مجاز، موبایل در حالت lo-friction قرار می‌گیرد و لغزنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه سارق به سختی می‌تواند آن را بردارد.

این شرکت سوئدی در حق امتیاز این اختراع خود توضیح داده است: در این حالت کاربر غیر مجاز به سختی می‌تواند موبایل را در دستانش کنترل کند.

جالب آنکه همین فناوری به نام «اصطکاک تطبیقی» ( adaptive friction‌) از افتادن موبایل‌های گرانقیمت و خرد شدن نمایشگرهای آنها نیز جلوگیری می‌کند. اریکسون در این باره می‌گوید: افزایش میزان اصطکاک و حساسیت در حالت سبب می‌شود کاربر راحت تر دستگاه را کنترل کند و در نتیجه از افتادن آن جلوگیری می‌شود.

این شرکت امیدوار است در آینده موبایل ها بتوانند مکان خود را ردیابی کنند. به عنوان مثال دستگاه به طور خودکار متوجه شود در دستان کاربر قرار دارد یا در جیب او و در نتیجه سطح اصطکاک را با توجه این اطلاعات هماهنگ کند.

اریکسون در حق امتیاز اختراع خود ذکر کرده با توجه به نازک تر و کوچکتر شدن موبایل ها تصمیم به توسعه این فناوری گرفته است. برای استفاده از این فناوری احتمالاً حسگرهای مختلفی در دستگاه نصب شود از جمله حسگرهای بیومتریک، اثر انگشت و شناسایی بصری فرد. علاوه بر آن حسگرهای نور و سرعت سنج مکان دستگاه را ردیابی می‌کنند.

هنوز مشخص نیست این فناوری چه زمان ارائه می‌شود اما حق امتیاز اختراع مذکور فوریه سال جاری ذکر شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴.۸ برابر شد.

وی افزود: سال گذشته نزدیک ۵ برابر قرارداد بار اول در تجهیزات راهبردی مثل تجهیزات نفتی، هوشمندسازی، نیروگاه‌ها و صنایع فلزی و غیرفلزی بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • یک جو وحشتناک در انتظار پرسپولیس
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!