Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
کاهش وزن در طي زمان سفر
رژيم غذايي شما در زمان سفر امکان دارد تغييراتي کند، شما در زمان سفر خود اغلب به رستوران و فست فود مي رويد و مي خواهيد غذاي شهرهاي ديگر را امتحان کنيد و بيش تر وقت ها با غذاهاي رنگارنگ سر و کار داريد با ما همراه باشيد تا به شما نکته هايي را بگوييم که با انجام آنها تغذيه سالمي داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خيلي ها سفر را براي خوراکي هايي که در مسير مي خورند دوست دارند! چه به سفر کاري و چه به سفر تفريحي برويد ، رژيم غذايي شما در زمان سفر امکان دارد تغييراتي کند و اغلب به رستوران يا فست فود ها برويد که باعث ميشود رژيم غذايي شما به هم بخورد.
در اين جا سه علت براي شما مي آوريم که به چه دليل خوردن غذا در رستوران ها در زمان سفر، کاري که ما بسيار مايل به انجامش هستيم، براي رژيم غذايي ما خطرناک است:
* نخست اين که رستوران ها معمولاً غذاها را در حجم هاي زيادي براي ما سرو مي کنند و بودن غذاي زياد در مقابل ما سبب ميشوند ما ميل بيشتري به خوردن غذاهاي بيش تر داشته باشيم.
* دوم اين که غذاي رستوران ها معمولاً از نظر ميزان کالري، چربي غذا، چربي اشباع، کلسترول و سديم( نمک موجود در غذا) بسيار بالا هستند و از نظر فيبر غذايي بسيار فقير هستند بنابراين غذاي مناسبي براي رژيم غذايي به نظر نمي رسند.
* سوم اين که شما هيچ اطلاعي از ميزان کالري و چربي اشباع موجود در غذايي که سفارش مي دهيد نداريد.
براي شما اين امکان وجود خواهد داشت که از تعطيلات و هم غذاها لذت ببريد، ولي با اضافه وزن به منزل بازنگرديد.
دور نشدن از رژيم غذايي در مسافرت‌
راز اين مسئله در سه نکته پنهان است:
* عاقلانه و منطقي غذاي خود را انتخاب نماييد.
* اصل تعادل را در خوردن غذاها در نظر داشته باشيد.
* فعاليت بدني و ورزش را در موقع سفر حتي الامکان افزايش دهيد.
محدوديت غذايي به معناي محدود شدن شما براي سفر نيست و ميتوانيد با برنامه ريزي و انعطاف بيشتري سفر و رژيم غذايي سالمي داشته باشيد.
- تنقلات سالم بهمراه خود داشته باشيد؛ همراه داشتن تنقلات سالم علاوه بر صرفه جويي در کالري، وسوسه سرزدن به شيريني فروشي را کم ميکند . تنقلات سالم عبارت است از ميوه، آب معدني، ميوه خشک و ميوه مغزدار.
– شما ميتوانيد خودتان پخت وپز کنيد، به يک مرکز خريد محلي برويد و با خريد محصولات تازه غذاهاي بومي آن جا را خودتان درست کنيد.
- خوردن شام سرشب؛ از صرف ديروقت شام خودداري کنيد. براي حفظ وزن بهتر است از شام حجيم چشم پوشي کنيد. ناهار را بيش تر بخوريد و شام را کم تر.
- درصورتي که به رستوران مي رويد غذاهاي بخار پز شده را بجاي سرخ کردني ها سفارش دهيد.
-از توقف در فست فودها جلوگيري کنيد؛ منتظر بمانيد تا به رستوراني با غذاي سالم تر برسيد. از غذاي فست فود استفاده نکنيد.
- هر روز نهايتا يک وعده ي غذايي تان را در رستوران بخوريد.
-حجم وعده غذايي خود را کم کنيد.
- بين وعده هاي خود را از ميوه جات انتخاب نماييد.
ميتوانيد با برنامه ريزي و انعطاف بيشتري سفر و رژيم غذايي سالمي داشته باشيد
- در انتخاب غذاهاي خود ماهي را فراموش نکنيد.
- مراقب پيش غذاها باشيد.
– از پيش غذاي کمتري استفاده کرده، غذاي اصلي را با سرعت کمتري ميل کنيد و پياده روي و ورزش کردن پس از هر وعده غذايي را فراموش نکنيد.
- در هتل اتاق مجهز به يخچال را انتخاب کنيد؛ يخچال را پر از غذاهاي سالم مثل نان سبوس دار، ميوه و سبزي، شير کم چرب و تنقلات سالم ديگر کنيد.
- در موقع سفر وقت کافي براي ورزش و فعاليت بدني خواهيد داشت.
– قبل از سفر از طريق جست و جو در اينترنت، با ترکيب غذاهاي آن منطقه اشنا شويد و رستوران هاي محل سکونت تان را بررسي کنيد و آن هايي که غذاهاي رژيمي يا گياهي دارند را شناسايي کنيد.
ـ نوشيدني هاي انرژي زا؛ از اين گونه نوشيدني ها که مملو از قند است و زمان کوتاهي به فرد انرژي ميدهد ، خودداري کنيد. براي اين که با از بين رفتن اثر آن بدن به قند بيشتري احتياج پيدا خواهد کرد.
- موقع سفر هدف غير منطقي براي کاهش وزن خود قرار ندهيد.
نخستين هدف شما اين باشد که طي سفر وزن تان افزايش نيابد. هرچند در صورت رعايت رژيم غذايي، کاهش وزن شما در طي زمان سفر ميسر خواهد بود، ولي نبايد در سفر بر خود دشوار بگيريد، براي اين که درصورتي که موفق نشويد، سبب نااميدي شما شده و پس از سفر بطور کلي از رژيم دست مي کشيد!
گردآوري: بخش ورزشي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟