Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:29:06 GMT

توافق دو جانبه روسیه و ترکیه در گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۲۵۱

توافق دو جانبه روسیه و ترکیه در گردشگری

روسیه و ترکیه در افتتاحیه نمایشگاه مشترک گردشگری در شهر سن پترزبورگ توافق‌نامه همکاری در عرصه توریسم و توسعه روابط فرهنگی امضاء کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از حریت، «تانار آریکان» معاون کنسولگری ترکیه در افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد که روسیه هر ساله بیشترین تعداد گردشگر را به ترکیه می‌فرستند و از سوی دیگر نیز ترکیه سال گذشته میزبان شش میلیون توریست روسی بوده است که بیش از ۱۵ درصد از کل گردشگران ورودی به ترکیه را تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور در سال گذشته در مجموع میزبان ۳۹.۵ میلیون گردشگر بود که از رشد ۲۱.۸۴ درصدی در مقایسه با آمارهای سال گذشته آن حکایت دارد.

کمیسیون سفر اروپا نیز چندی پیش اعلام کرد ترکیه که چند سالی با بحران جدی برای حفظ صنعت گردشگری خود رو به رو بود، در سال ۲۰۱۸ به بالاترین نرخ رشد در جذب توریست‌های خارجی در میان کشورهای اروپایی رسیده است و رشد ۲۳.۵ درصدی را به ثبت رسانده است تا ترکیه صدرنشین رشد گردشگری در اروپا نام گیرد.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه چشم‌انداز جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از محل آن را تا سال ۲۰۲۳ میلادی ترسیم کرده است.

گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب مجموعه حملات تروریستی و همچنین تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار توریست‌ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگری ترکیه گردشگری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۴۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۲۰ تومانی به ۱,۹۵۵ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۷ درصد) به ۱,۹۴۰ رسید.

 بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۴۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۳.۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۳ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد