Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@17:51:33 GMT

استعفای ۵۰ نفر در وزارت کشور برای انتخابات مجلس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۲۷۱

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در رده‌های مختف مدیریتی از وزارت کشور، ۵۰ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده اند.

به گزارش فارس، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور صبح امروز در نشست خبر با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: در رده‌های مختلف مدیریتی از وزارت کشور، ۵۰ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرف اظهار کرد: سال ۹۸ با بارش‌های الهی شروع شد که در یکصد سال اخیر سابقه نداشت و در ۲۵ استان باعث آسیب شد و چند استان بیشتر درگیر شدند لذا موضوع مدیریت سیل اهمیت مضاعف پیدا کرد.

عرف افزود: از سوی دیگر شاهد تشدید تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا هستیم. آن‌ها از یک طرف تحریم‌ها را تشدید و از سوی دیگر به سمت مذاکره می‌آیند. ترامپ از برجام خارج شد و در این مسیر هم ارتجاع منطقه و هم رژیم صهیونیستی در این ماجرا نقش داشتند.

معاون وزیر کشور گفت: رسانه‌ها باید برای مردم تبیین کنند که اینکار ترامپ کاملا غیر قانونی و بدعتی بزرگ در حقوق بین‌الملل است و عملا حقوق بین الملل به پای قدرت هژمونیک آمریکا ذبح شد.

وی ادامه داد: ما امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم که از ۱۰ اردیبهشت با تعیین رییس و دبیر انتخابات فعالیت در این زمینه کلید خورده است و در دهم تا شانزدهم خرداد هم وارد مرحله دوم شدیم که همانا ضرورت استعفای افرادی بود که قصد شرکت در انتخابات را داشتند.

وی افزود: حدود ۵۰ مدیر در سطوح مختلف در وزارت کشور در این راستا برای شرکت در انتخابات استعفا دادند. به نظر می‌آید از شانزدهم خرداد به بعد کشور حدودا وارد فضای انتخابات شده است. ما چهار رکن برای انتخابات قائل هستیم که شامل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است.

عرف بیان کرد: وزارت کشور خود را موظف به رعایت این موارد و تحقق آن‌ها می‌داند و در این راستا در اقدامات لازم برای سلامت و امنیت انتخابات را انجام می‌دهد. همچنین در مورد دو رکن دیگر یعنی رقابت و مشارکت باید عرض کنم کشور ما کشوری متکثر است و همه باید توان عرضه خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب نهایی را هم مردم انجام می‌دهند و ما هم به مردم اعتماد داریم و معتقدیم انتخاب آن‌ها در راستای منافع ملی است و امیدواریم با کمک اهالی رسانه شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

معاون وزیر کشور گفت: در این ۱۰ دوره میانگین مشارکت در حدود ۶۰ درصد بوده است و امیدواریم میانگین مشارکت امسال حداقل در حد میانگین سال‌های قبل و در صورت امکان با درصد مشارکت بالاتری باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت کشور انتخابات مجلس استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد