Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:44:40 GMT

سازمان همکاری علمی بین‌المللی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۵۸۲

سازمان همکاری علمی بین‌المللی ایجاد می‌شود

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، منصور کبگانیان در حاشیه برگزاری یکصد و نوزدهمین جلسه نقشه جامع علمی کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات، اظهار کرد: در جلسه این ستاد مصوب شد سازمان جدیدی برای همکاری‌های علمی بین‌المللی ایجاد شود، اما به علت محدودیت‌های دولت برای ایجاد این سازمان جدید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کلیات این طرح را در جلسه آتی ستاد ارائه می دهد که در صورت تصویب این پیشنهاد، وارد جزئیات اساسنامه این سازمان جدید خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های مناسبی داشت، افزود: طبق سند همکاری‌های علمی بین‌المللی و مطالبات مقام معظم رهبری، نقشه راه دستگاه‌های علمی و امنیتی باید در این حوزه مشخص باشد و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.
کبگانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رویکرد توسعه‌ای دارد و با توجه به شتاب علمی کشور، نیاز به همکاری‌های علمی بین‌المللی در حوزه‌های علمی و فناوری دیده می شود.
کبگانیان این اقدام را یک تصمیم مهم و ضروری برای کشور دانست و یادآور شد: ایجاد این سازمان موجب می‌شود گلایه‌های استادان و دانشجویان خارجی تا حدودی برطرف شود؛ چرا که بر اساس گزارش‌های ارائه شده در بسیاری از موارد، مشکلات دانشجویان و استادان خارجی مرتفع نمی‌شود.
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامعه علمی کشور، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ دستگاه، پیشنهادهای خود را در زمینه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی ارائه کردند و خلاصه‌ای از این گزارش‌ها در جلسه مطرح شد.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه راه‌های دستگاه‌ها در زمینه سند روابط علمی بین المللی در برخی موارد تداخلاتی دارد؛ این امر باعث کند شدن حرکت علمی بین‌المللی در کشور شد که با برخی پیشنهادها رفع می شود.
وی ادامه داد: کمتر از یک سال زمان داریم که نقشه راه تمام دستگاه‌ها برای موضوعات مطرح در سند علمی بین‌المللی تهیه شود.
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامعه علمی کشور با بیان این‌که در این جلسه اسامی کشورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری‌های علمی و بین‌المللی عنوان شد، گفت: محدودیت‌هایی برای بورسیه‌ها و دانشجویان ایرانی خارج از کشور وجود دارد، اما با هماهنگی دستگاه‌های علمی و امنیتی بسیاری از این چالش‌ها را رفع می کنیم.
کبگانیان، تاکید کرد: برای حل معضلات همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور، گاهی نیازی به اصلاح قانون نیست. بخش دیگری از موضوعات مطرح در این جلسه همکاری با محققان ایرانی مقیم خارج از کشور بود؛ چرا که این افراد برای تردد به کشور و به‌ویژه برای همکاری با دستگاه‌های دولتی با چالش مواجه هستند.

جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع ترسیم نقشه راه دستگاه‌های اجرایی ذیل سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزرا و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند