Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:34:56 GMT

۳۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مرودشت پُر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۳۸۶۷

۳۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مرودشت پُر شد

محمدرضا ارجمند سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همه این ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی مربوط به منطقه ابرج مرودشت بودند که با حکم مقام قضایی مسدود شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس همچنین اظهار داشت: یک دستگاه لودر نیز در رودخانه فهلیان ممسنی به علت خاک‌برداری غیر مجاز توسط مأموران گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای فارس شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در بستر رودخانه قره‌آغاج خفر جهرم نیز یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون که در حال خاک‌برداری غیر مجاز بودند، توقیف و به پارکینگ منقل شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس اضافه کرد: در شهرستان استهبان نیز حدود ۸۰ شاخه لوله انتقال غیر مجاز آب زیرزمینی به دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری شده است.

بر اساس آمارهای موجود ۱۵ هزار و ۷۹۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد که این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی این استان هستند.

مقدار آب برداشت شده از چاه های غیر مجاز در این استان معادل ۱۰ برابر حجم آب سد درودزن در سال جاری است. در استان فارس همچنین ۷۲ هزار و ۷۹۳ حلقه چاه مجاز وجود دارد که معادل مجموع چاه‌های موجود در ۱۶ استان کشور است.

۶۱۱۳ /‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسدود شدن چاه چاه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱:۵۶ دقیقه بامداد امروز در آزاد راه خلیج فارس ۱۵ کیلومتر مانده به بندر امام خمینی به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: در این سانحه رانندگی به دنبال تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه کامیون و ۲ دستگاه پژو پارس دچار حریق شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی  ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • آبگرفتگی و نبود سیستم دفع آب‌های سطحی در برخی از معابر مرودشت + فیلم