Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیده فاطمه اسدی از نیروهای پیشمرگ مسلمان کُرد که تنها ۲۲ سال از بهار زندگی‌اش سپری‌شده بود در اوج غربت به درجه‌ رفیع شهادت نائل آمد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کردستان سرزمین دیرپای مرزداران غیوری است که در گسترده‌ی جغرافیای ایران اسلامی، به قدم همه‌ تاریخ، مردان و زنان آن در دفاع از تمامیت ارضی کشور از خود پایداری و پایمردی نشان داده‌اند و همیشه در مقابل بدخواهان ملت ایران به مقابله پرداخته و پوزه‌ی اجنبی‌ها و بیگانه‌پرستان را به خاک مالیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان، تحریک و تجهیز گروهک‌های ضدمردمی توسط بیگانگان، موجب ایجاد جبهه‌ مستحکمی متشکل از مردم مسلمان کردستان شد که در کمال گمنامی و بدون هیچ توقعی در مقابل دشمنان انقلاب و کشور ایستادند و با خلق حماسه‌های ماندنی در دفاع از کیان ایران اسلامی اداری تکلیف کردند و با ایثار، گذشت و فداکاری خود بر آنچه وطن‌فروشان می‌خواستند خط بطلان کشیدند.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد به‌عنوان نخستین میدان‌دار این حرکت گسترده از همان ابتدای ورود به این صحنه، تمام معادلات دشمنان را بر هم زد و صف ضدانقلاب را از مردم جدا کرد و با استراتژی مبتنی بر دین و استفاده از توان مسلمانان مؤمن و انقلابی به جنگ افکار انحرافی رفت.

564 زن شهیده در استان کردستان وجود دارد، زنانی که پا به‌پای مردان درراه دفاع از میهنشان قدم گذاشتند تا امنیت و آسایشی که امروز وجود دارد را به دست بیگانگان نسپارند؛ چه مظلومانه به شهادت رسیدند و چه غریبانه از این دنیا رفتند، پرستوهای غریبی که هیچ‌گاه نام و یادشان از خاطرمان نخواهد رفت.

13 زن شهیده پیشمرگ مسلمان کُرد در استان کردستان وجود دارد که «شهیده فاطمه اسدی» یکی از این شهیدان است که تنها 22 سال سن داشت و از عنفوان جوانی تشکیل زندگی داد که ثمره‌ی ازدواج او یک دختر است.

فاطمه اسدی فرزند علی و آمنه در یازدهم مرداد سال 1339 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده‌ متدین دیده به جهان هستی گشود.

دوران طفولیت فاطمه در شرایط سختی سپری شد او زمانیکه به سن مدرسه رسید چون دیگر همسالان خود فقر، محرومیت و نبود امکانات مانع از تحصیلش شد و او را از نعمت آموختن محروم کرد.

فاطمه از کودکی پنجه در پنجه‌ی فقر افکند و باکار و تلاش به مبارزه با این پدیده‌ی شوم پرداخت؛ او هم در منزل کار و هم در مزرعه تلاش می‌کرد تا مقداری از سنگینی بار اداره‌ زندگی را که بر دوش پدر و مادرش بود، کم کند.

فاطمه بانوی خودساخته‌ای بود، ایمانی به استواری کوه‌های کردستان داشت، پاکی، دین‌داری و پارسایی مهم‌ترین شاخصه‌های حیات او بودند.

کنگره 5400 شهید کردستان| روایت مادر شهید از جنایات ضدانقلاب/ فرزندم را تقدیم انقلاب و رهبری کردمپیکر مادر شهید نیرومندزاده در‌ ‌گلزار شهدای بیرجند آرام گرفتماجرای دفاع شهید قدوسی از حاج احمد قدیریان

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عناصر ضدانقلاب در منطقه، برافروخته شد زمانی که می‌دید آن‌ها به‌صورت علنی به تاراج نقد باورهای مردم می‌پردازند و نسبت به مسلمانان جفا می‌کنند بیشتر نگران می‌شد.

همسر او هم که از سالکان طریق دین بود در این زمینه با فاطمه هم‌عقیده بود آن‌ها تصمیم گرفتند برای مبارزه با سلطه‌ی ضدانقلاب به پا خیزند.

فاطمه و همسرش همکاری خود را با نیروهای سپاه و پیشمرگان مسلمان کُرد آغاز کردند.

ضدانقلاب وقتی از ماجرا مطلع شد همسر فاطمه را دستگیر و به زندان خود در «روستای نرگسله» انتقال داد.

پس از دستگیری همسرش، فقر، فشار و تنهایی مانع از مبارزه‌ی فاطمه با ضدانقلاب نشد چراکه وی فردی با جرات و پُر دل بود و در هرجایی که زمینه‌ای فراهم می‌شد به افشای ضدانقلاب می‌پرداخت؛ او سختی‌های راه را بر خود هموار می‌کرد و مرتب برای ملاقات همسرش به این روستا می‌رفت و برای آزادی همسرش هیچ‌گاه به ضدانقلاب التماس نکرد و عقیده داشت این‌ها حقیرتر از آن‌اند که من التماسشان کنم.

هر وقت همسرش را ملاقات می‌کرد فقط یک توصیه برای او داشت «مبادا در مقابل دشمن کم بیاوری و شکسته شوی. بلکه محکم و استوار در مقابلشان مقاومت کن و از عقاید و باورهایت دفاع کن، تسلیم شدن در برابر این عناصر فاسد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است».

فاطمه سرانجام در هشتم شهریورماه 1361 درحالی‌که برای ملاقات همسرش به «روستای نرگسله» می‌رود وقتی‌که با جسم نحیف همسرش روبرو می‌شود و آثار شکنجه را به‌وضوح در جای‌جای بدن او می‌بیند، چشمان کبود شده و صورت زخمی او را مشاهده می‌کند با فریادی رسا، آن‌چنان‌که همه‌ ساکنان روستا آن را بشنوند و انعکاس پژواک این فریاد را کوه‌های اطراف به همه برسانند لب به اعتراض می‌گشاید و با مزدور، اجنبی و فساد خواندن عناصر ضدانقلاب هیبت آن‌ها را می‌شکند.

دشمن وقتی می‌بیند حیثیت نداشته‌اش بیشتر از همیشه بر باد می‌رود او را به داخل مقر خود برمی‌گرداند و همسرش را هم به زندان؛ ضدانقلاب در همان لحظه دستور اعدام این زن پارسای آزاده را صادر می‌کنند و او در همان‌جا تیرباران می‌کنند.

در حالیکه فاطمه کسی را در این روستا نداشته و به تمام معنی غریب بوده و همسرش هم از این موضوع اطلاع نداشته، مردم مسلمان روستا پیکر او را از جلادان تحویل می‌گیرند و در همان روستا دفن می‌کنند.

منبع: دبیرخانه ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد صبح پنجشنبه در شهر دوگنبدان برگزار می‌شود.

۱۷ اجلاسیه تا مهر ماه ۱۴٠۳ در قالب کنگره ملی شهدای استان دیده شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان پیش بینی شده است.

سردار مصطفی مثنوی افزود: بیشتر فضای استان متأثر از کنگره ملی شهدای استان خواهد بود.

وی ابراز داشت: با همکاری خوب رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف فرصت مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برگزاری دومین کنگره شهدای استان فراهم شده است.

مثنوی تصریح کرد: ۳۱ کمیته و کارگروه هر ۴۵ روز یک بار با تشکیل نشست‌ها برنامه‌های اجرا شده را تشریح خواهد کرد.

مثنوی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع ۲ هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری را از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

مثنوی برگزاری کنگره را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از ۲ هزار شهید استان تهیه شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فتح، عملکرد کمیته‌ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شود.

مثنوی تصریح کرد: کنگره نهایی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام‌های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: نصب تندیس شهدای ارتش در شهر دوگنبدان به عنوان میزبان اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در استان، فضاسازی اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، تحویل تابلو فرش منقش تمثال شهدا به خانواده شهدای استان از سوی دبیرخانه کنگره شهدا از آخرین اقدامات آماده سازی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

کد خبر 6088207

دیگر خبرها

  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود