Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: میانگین عمر مینی‌بوس‌ها ۳۰ سال، کامیون‌ها ۱۷ سال، اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ سال و سواری کرایه هشت سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: هم اکنون بیش از ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، بیش از ۹۶۰ دستگاه مینی‌بوس و بیش از ۹۰۰ دستگاه سواری، جابجایی مسافران برون شهری را در استان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قانونی برای جلوگیری از تردد خودرو‌های با سن بالا در کشور وجود ندارد، یادآوری کرد: اگرچه محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها اعمال می‌شود، اما ممنوعیت تردد کامل وجود ندارد.

کرمی خاطرنشان کرد: در کشور برای تردد مینی‌بوس‌های با عمر بیش از ۲۵ سال، اتوبوس و کامیون با عمر بیش از ۱۵ سال و سواری با عمر بیش از ۱۰ سال محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما از تردد آن‌ها جلوگیری نمی‌شود.

وی تنها راهکار نوسازی ناوگان حمل و نقل را ایجاد رقابت بین صاحبان خودرو‌ها اعلام کرد و افزود: نوسازی ناوگان اتوبوس با همین روش در استان انجام شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی برای تردد ناوگان با عمر بالا وجود ندارد، بیان کرد: بهبود این شرایط تنها با ایجاد رقابت امکان پذیر است، آن چنان که استان کرمانشاه با ایجاد رقابت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس جوان‌ترین سیستم حمل و نقل را دارد.

وی درباره پیامد‌های فعالیت ناوگان فرسوده نیز، گفت: فعالیت این خودرو‌ها هم جان مردم را به خطر می‌اندازد و هم آلودگی زیست محیطی دارد.


انتهای پیام/ز

    پیامد‌های فعالیت ناوگان فرسوده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 

 سرهنگ علی رضایی گفت: در پی بی توجهی لحظه‌ای به قوانین رانندگی و تردد شبانه و خلاف جهت یک خودرو در یکی از جاده‌های برون شهری، حادثه غم انگیز برخورد رخ به رخ ۲ خودرو و مرگ چندین نفر از جمله پدر و مادر یک دختر  ۷ ساله رقم خورد.

وی  افزود: در این راستا طی دیداری که به همت دایره اجتماعی پلیس راه با خانواده جانباختگان این حادثه داشتیم با دختر خردسال این خانواده مواجه شدیم که والدین خود را در این حادثه از دست داده بود؛ اما هر روز و ساعت‌ها با قاب عکس پدر و مادر حرف می‌زند و چشم به راه آنان است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر رعایت احتیاط کامل در همه تردد‌های جاده‌ای و پرهیز از حتی یک لحظه غفلت یا انحراف به چپ و تردد خلاف جهت، بیان کرد: بیاییم به تاسی از چشمان همیشه گریان این کودک خردسال و دیگر فرزندان و والدینی که چشم به راه عزیزانشان هستند، هیچ گاه برای اندکی زودتر رسیدن با انجام تخلفات حادثه ساز، جان خود و دیگران را به خطر نیاندازیم تا با بی احتیاطی‌های هر چند کوچک، حوادث غیر قابل جبران رقم نخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان