Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:15:38 GMT

۳۷ نقطه حادثه خیز در جاده های استان مرکزی ایمن سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۱۹۰

۳۷ نقطه حادثه خیز در جاده های استان مرکزی ایمن سازی شد

«علیرضا اختری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نقاط با نصب استوانه‌های ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی آشکارسازی و ایمن شد.

وی ادامه داد: چهار هزار متر روکش آسفالت به عرض ۱۳ متر در این مدت با هدف نگهداری راه ها، ابنیه های فنی و حریم راه ها در جاده قدیم ساوه- تهران در محدوده شهر پرندک شهرستان ساوه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: اجرای عملیات ماسه آسفالت در جاده قدیم ساوه – تهران (محدوده پرندک) به طول ۲ هزار متر و عرض ۱۳ متر، جاده قدیم ساوه – تهران (محدوده زاویه – پرندک) به طول هفت هزار متر و عرض ۱۳ متر از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای نگهداری از راه های استان است.

اختری گفت: اجرای عملیات ماسه آسفالت جاده زاویه – اخترآباد به طول ۲ هزار متر و عرض پنج و هفت دهم متر و جاده مامونیه– خشکرود به طول سه هزار متر و عرض پنج و ۶ دهم متر و تعریض این جاده به طول سه هزار متر و عرض سه متر از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظ بتنی واریانت میان رودان شهرستان خمین به طول ۱۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد اختری امسال در راستای نگهداریز از ابنیه فنی جاده ها انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: عملیات خط کشی در ۱۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان، تهیه و اجرای علایم اخطاری، انتظامی و مسیرنما به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ عدد در جاده های استان، تهیه و اجرای علایم اطلاعاتی به میزان ۲۰۰ متر مربع در طول راه‌های استان، تعمیر تابلوهای اطلاعاتی به مقدار ۲۳۰ مترمربع و تعمیر و نگهداری گاردریل به طول سه و نیم کیلومتر نیز از جمله اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی در جاده ها استان انجام شده است.

اختری افزود: بهره‌برداری، آغاز عملیات اجرایی و تعمیر و نگهداری ۳۰۸ کیلومتر از سامانه روشنایی گردنه نقره کمر شهرستان تفرش، تقاطع پرحادثه مجد آباد جاده فراهان-آشتیان و آزاد راه ساوه-تهران نیز امسال انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ دستگاه چراغ چشمک زن و سامانه روشنایی جاده های استان مرکزی در این مدت تعمیر و نگهداری شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمن سازی اقتصادی راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد

پس از حوادث مکرر برای گردشگران و مرگ ۲ مسافر در محدوده تفرجگاهی آبشار لوه گالیکش، با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، مسیر دسترسی به آبشار تا ایمن‌سازی منطقه مسدود شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیدسعید جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی فوت ۲ مسافر طی کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود می‌شود.

وی افزود: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش ادامه داد: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده بود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

گفتنی است؛ مدیریت آبشار لوه برعهده شهرداری صادق آباد شهرستان گالیکش است و در حال حاضر برای هر خودرو مبلغ ۲۰ هزار تومان ورودی اخذ می‌شود. در عملیات فنس کشی و ایمنی سازی محوطه آبشار اول اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته است و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش آبخوری و شیر آب‌شرب در نقاط مختلف تفرجگاه، بهسازی و افزایش نمازخانه و سرویس بهداشتی، احداث سکوی نشستن، احداث آلاچیق، احداث مغازه و از همه مهمتر ایمن‌سازی تفرجگاه برای جلوگیری از مسدوم و فوت شدن هموطنان و پارکینگ خودرویی از جمله مطالبات مردمی برای این تفرجگاه است

دیگر خبرها

  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه