Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: مردم ازنظر من دلسوزتر از حاکمیت در حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی هستند، اگر ما همراه مردم باشیم و به آن‌ها توجه کنیم مردم نیز همراه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمود حجتی»، صبح امروز (28 خرداد) در همایش اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس به میزبانی این استان، اظهار کرد: عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها به‌عنوان سرمایه عظیمی در اختیار ما قرار دارند که متأسفانه باوجوداینکه در کنار ما قرار دارند به‌راحتی از کنار این سرمایه‌های عظیم می‌گذریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه صیانت از منابع طبیعی دارای سه رکن اساسی حاکمیت، مردم و طبیعت است، افزود: این سه رکن در یک راستا قرار دارند، مسیر طبیعت مشخص است و خط سیر خود را طی می‌کند، آنچه به ما برمی‌گردد، پی بردن به رمز و راز طبیعت است و اصل را باید بر آن گذاشت.

 

حجتی، یادآور شد: ما در نگاه و روش خود می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم اما در طبیعت نمی‌توانیم تغییر ایجاد کنیم، ما باید هم‌راستا با طبیعت حرکت کنیم، نباید مردم در مقابله با نگاه خودمان را قرار دهیم، ما حاکمیت، مردم و طبیعت باید در یک راستا حرکت کنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: اگر فکر می‌کنیم که مردم طبیعت را تخریب می‌کنند، باید فکر مردم را خود همراه خود کنیم، مردم ازنظر من دلسوزتر از حاکمیت در حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی هستند، اگر ما همراه مردم باشیم و به آن‌ها توجه کنیم مردم نیز همراه خواهند شد.

 

وی، تصریح کرد: طبیعت ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد که اگر همراه طبیعت شویم، به ما خدمت می‌کند، طبیعت مهربان است، خداوند متعال این بستر را در خدمت ما قرار داده و در خشک‌ترین منطقه نیز سازگارترین درختان را هم برای ما معرفی کرده است.

 

حجتی، گفت: این ذهنیت که ما می‌توانیم منهای مردم طبیعت را حفظ کنیم باید از گوش خارج کرد و یک تفکر مردود است، دنیا تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارد و مطالعات و تحقیقات زیادی در جهان در راستای حفظ منابع طبیعی انجام‌شده است.

 

 وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: خوشبختانه حساسیت‌های لازم به حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی در بین گروه‌های مردمی و مسئولین به حد کافی وجود دارد، در استان‌های مختلف کارهای خیلی خوبی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی انجام‌شده است در استان ایلام نیز این اقدام نسبت به متوسط ملی بیشتر درخشان است.

 

وی، بیان کرد: ما باید همراه و هم‌زیست طبیعت باشیم و استعدادها و ظرفیت‌های که در طبیعت وجود دارد احیا کنیم که بخشی جهت حفظ طبیعت و عرصه‌های جنگلی به کار گرفته شود و بخشی نیز در راستای خدمت به مردم باشد، همان‌طوری که در طبیعت ظرفیت فوق‌العاده‌ای وجود دارد ما هم‌ظرفیت و کارایی خیلی زیادی داریم و اگر بخواهیم می‌توانیم و هیچ محدودیتی مانع از خواست ما در حفاظت از منابع طبیعی نمی‌تواند بشود.

 

حجتی، بیان کرد: ما باید از این سرمایه بی‌انتها صیانت کنیم، خاک و آب را حفظ و طبیعت را سرپا نگاه‌داریم، با مردم و همراهی مردم این طبیعت را حفظ کنیم، یک کمربند حفاظتی سبز ایجاد کنیم و از خطر عدم زایش جنگل‌ها در حوزه زاگرس جلوگیری کنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و تجربیات خوبی که در این زمینه وجود دارد، مبارزه با بیابان‌زایی در ایران به‌عنوان یک برند بین‌المللی مطرح است، امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر و پوشش مناسب گیاهی در سطح مراتع و جنگل‌های کشور خطر آتش‌سوزی به‌مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است و باید خیلی مراقبت کرد که این جنگل‌ها و سرمایه‌های ملی دچار حریق نشود.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز مجلس دهه کرامت کانون های مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیرجند ایلام اردبیل دهه کرامت در فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد محمود حجتی مردم جهاد کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل