Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیق و بررسی برروی ساخت تایر‌های بدون هوا چندسالی است که مطرح شده و نمونه‌های زیادی از این مدل نیز تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد همکاری جنرال موتوز و شرکت تایر میشلن سرانجام به تولید نمونه کاربردی و قابل استفاده از نوع تایر‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو شرکت با همکاری یک دیگر در حال آزمایش فناوری UPTIS (سیستم تایر‌های حفره‌دار منحصر‌به‌فرد) برروی سری جدیدی از تایر‌های تولیدی میشلن هستند که تاکنون در بررسی‌ها عملکرد مثبتی داشته و قرار است برروی سری خودرو‌های الکتریکی شورولت Bolt که در ادامه سال به بازار می‌آیند، مورد استفاده قرار گیرد. آزمایش این تایر‌ها در محیط‌های واقعی و طبیعی در دستور کار جنرال موتورز قرار گرفته تا این شرکت از توانایی و عملکرد تایر‌های بدون هوا تولیدی اطمینان کامل را بدست آورد و در سال ۲۰۲۴ از این تایر‌ها در خودر‌های معمولی و تولیدی خود استفاده کند.

تایر‌های بدون هوا درواقع بدون نیاز به تنظیم باد یا موارد اینچنینی در تابستان و زمستان کار می‌کنند، ساختار اینگونه محصولات به شکلی است که درون تایر حفره‌های زیادی تعبیه شده، اما استقامت تایر با پلاستیک‌های مستحکم و با حالت ارتجاعی تضمین می‌شود، به این ترتیب خودرو نیز علاوه بر سیستم تعلیق در تایر‌های خود نیز حالت فنری و بالانس را داشته و این مورد می‌تواند به کاهش تکان‌های خودرو کمک شایانی کند. همچنین در این مدل تایر‌ها دیگر از ترکیدگی لاستیک خبری نیست، این مورد خود از بسیاری از تصادفات و واژگونی‌های خودرو به این دلیل پیشگیری می‌کند، راننده نیز با استفاده از تایر‌های بدون هوا دیگر نگران بریدگی، پارگی و سوراخ شدن تایر و لاستیک خود نخواهد بود و در واقع پنچری لاستیک کاملا به صفر می‌رسد.

با استفاده از تایر‌های UPTIS می‌تواند از دورریخته شدن لاستیک‌های پاره یا صدمه دیده جلوگیری کند، با این حساب در مقیاسی بزرگ، تعداد لاستیک‌های وارد شده به طبیعت، دورریخته شده و تجزیه شده به شدت کاهش پیدا می‌کند و از این رو این فناوری را می‌توان حامی محیط زیست نامید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این تایر‌ها عدم نیاز به تایر یدکی و ایجاد فضای تایر یدکی در خودرو است که می‌شود در آینده استفاده‌های بهینه‌تری از این فضا کرد. وزن این نوع تایر‌ها نیز سبک‌تر است و وزن کلی خودرو را نیز پایین می‌آورد.

مدیران جنرال موتورز در مصاحبه‌های خود از تولید این نوع تایر‌ها و همکاری با میشلن ابراز خرسندی کردند و امیدوارند این فناوری به زودی تجاری شود.

بیشتر بخوانید:مرسدس AMG GT R با تیونر G-Power، جذاب‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شود 

انتهای پیام/

تایرهای توخالی و بدون هوا جنرال موتورز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مشکلات مالی، این شرکت خودروساز برقی را مجبور به توقف موقت تولید کرد، اما به گفته رسانه‌های محلی، HiPhi تقویت مالی مورد نیاز خود را دریافت کرده و اکنون درحال آماده‌شدن برای احیای خطوط تولید است.

راه نجات از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ آمد و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک حیاتی برای HiPhi فراهم شد. گفته می‌شود که تولید می‌تواند اوایل ماه جاری میلادی (مه) از سر گرفته شود و HiPhi را پس از یک وقفه کوتاه دوباره به جاده سازندگان خودروهای برقی بازگرداند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگاه‌های HiPhi درحال حاضر رانندگی‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند و یکی از مکان‌های خود را در شانگهای آماده بازگشت به فروش می‌کند.

با این حال، هدف HiPhi فقط راه‌اندازی مجدد نیست. آنها به دنبال تجسم آینده هستند و می‌خواهند کارشان را طوفانی از سر بگیرند. طبق گزارش‌ها، یک مدل کاملاً جدید مبتنی بر HiPhi Y موجود در دست ساخت است، که ارتقاءهای هیجان‌انگیز و برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و برای جلب نظر مخاطبان وسیع‌تری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از سریع‌ترین خودروی مفهومی جهان | EXE181 به نمایش گذاشته شد

HiPhi Y مقرون به‌صرفه‌ترین مدل این برند است که درحال حاضر حدود ۴۳هزار و ۶۰۰یورو قیمت دارد؛ درحالی که HiPhi X و HiPhi Z به ترتیب از ۷۳هزار و ۳۰۰یورو و ۶۵هزار و ۶۰۰یورو شروع می‌شوند. این تغییر به سمت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که HiPhi برای به‌دست آوردن جایگاه قوی‌تری به آن نیاز دارد.

کد خبر 849080 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • معمای بنزین در ایران
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد