Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از حمله گسترده يگان پهپادي اين کشور به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت: پهپادهاي يمني از نوع «قاصف کي-2» اهداف خود را در فرودگاه بين المللي ابها در جنوب عربستان سعودي هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ يگان پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن عمليات گسترده اي عليه فرودگاه بين المللي ابها در جنوب عربستان انجام داد. اين عمليات موفقيت آميز بوده است.
يحيي سريع سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت: پهپادهاي يمني از نوع «قاصف کي-2» اهداف خود را در فرودگاه بين المللي ابها در جنوب عربستان سعودي هدف قرار دادند و باعث شدند که پروازهاي اين فرودگاه متوقف شود.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن تاکيد کرد حملات پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن از شب گذشته تا سحرگاه امروز سه شنبه همچنان ادامه داشت و پهپهادها با دقت بسيار بالايي اهداف خود را بمباران کردند.
يحيي سريع خاطرنشان کرد: جزئيات اين عمليات طي ساعت هاي آينده به اطلاع خواهد رسيد و آنچه پس از اين بر سر متجاوزان خواهد آمد شديدتر خواهد بود.
اين چهارمين حمله ارتش و کميته هاي مردمي يمن به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان طي يک هفته گذشته است.
درپي حملات موشکي و پهپادي يمن به فرودگاه هاي ابها و نجران عربستان اين فرودگاه ها به حالت تعطيل درآمدند.
بامداد چهارشنبه هفته گذشته نيز منابع يمني اعلام کردند که با يک فروند موشک کروز پيشرفته برج مراقبت فرودگاه ابها را هدف قرار داده‌اند که در جريان آن همه پروازهاي اين فرودگاه به حالت تعليق درآمد. در پي اين حمله منابع سعودي با تأييد اين خبر از زخمي شدن 26 تن خبر دادند.
عمليات پهپادي و موشکي يمن در واکنش به حملات عربستان سعودي طي دو هفته گذشته بشدت افزايش يافته است.

ائتلاف سعودي مدعي سرنگوني دو پهپاد يمن شد
ائتلاف عربي ضد يمن مدعي شد، دوشنبه‌شب دو فروند پهپاد حامل مواد منفجره را که متعلق به نيروهاي يمني بوده، ساقط کرده است.
سرهنگ ستاد «ترکي المالکي» سخنگوي «ائتلاف عربي» ضد يمن، مدعي شد که دوشنبه‌شب دو فروند پهپاد متعلق به نيروهاي يمني که حامل مواد منفجره و در مسير حرکت به سوي اهداف سعودي بوده، ساقط شده است.
به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان سعودي (واس)، المالکي ادعا کرد که يکي از اين دو پهپاد به سوي منطقه‌اي مسکوني در حال حرکت بوده در حالي که ارتش يمن اعلام کرده که فرودگاه أبها را هدف قرار داده است.
المالکي ضمن تروريست‌ خواندن نيروهاي انصارالله يمن، ادعا کرد، «در ساعت ده و سي‌وهفت دقيقه ديشب نيروهاي پدافند هوايي يک پهپاد حامل مواد منفجره را که شبه‌نظاميان تروريست حوثي آن را به سوي منطقه‌اي مسکوني در أبها هدايت مي‌کردند، ساقط کردند. همچنين در سال يازده و چهل‌وهفت دقيقه ديشب همچنين پدافند هوايي يک پهپاد حامل مواد منفجره را که شبه‌نظاميان حوثي به سوي پادشاهي سعودي هدايت مي‌کردند در آسمان يمن ساقط کرد».
سخنگوي ائتلاف سعودي همچنين مدعي شد که عمليات يمني‌ها اهدافش محقق نشده و قبل از ضربه‌زدن پهپادها کشف و سرنگون شده است.

هشدار کنسولگري آمريکا در جده به اتباع خود در خاک عربستان
کنسولگري آمريکا در شهر جده عربستان، در بيانيه‌اي از شهروندان خود در عربستان خواست تا هشدارهاي امنيتي را جدي بگيرند.
دولت آمريکا از طريق کنسولگري خود در شهر جده عربستان، در بيانيه‌اي از وقوع انفجار دو خودروي بمب‌گذاري شده در تاريخ هفتم ژوئن گذشته در اين شهر خبر داد.
به نوشته پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين، اعلام خبر دو انفجار در جده از سوي کنسولگري آمريکا در حالي است که هيچ يک از رسانه‌هاي منطقه‌اي و جهاني ازين اتفاق اطلاع پيدا نکرده بودند.
در اين بيانيه آمده است که کنسولگري از وقوع دو انفجار در هفتم ژوئن اطلاع دارد و اينکه اين انفجارها موجب زخمي شدن چندين نفر شده اما کشته‌اي به همراه نداشته است.
در اين بيانيه از اينکه هيچ شهروند آمريکايي در ميان زخمي‌ها حضور دارد يا نه و اينکه مسئوليت آن بر عهده چه طرف‌هايي است، ابراز بي اطلاعي شده است.
با اين وجود کنسولگري آمريکا در جده افزود: «شهروندان [آمريکايي] بايد به هشدارها در خصوص سفر [به اين شهر] توجه کنند و همچنين به 50 مايلي (80 کيلومتري) مرزهاي عربستان با يمن به علت درگيري‌هاي مسلحانه نزديک نشوند.»
اين براي اولين بار است که يک کشور خارجي به شهروندان خود در عربستان در خصوص احتمال آسيب ديدن در جريان درگيري‌ها و شليک موشک‌ها و به پرواز درآمدن پهپادها از سوي يمن هشدار مي‌دهد.

متجاوزان درصدد حمله دوباره به الحديده هستند
رئيس کميته عالي انقلاب يمن تاکيد کرد کشورهاي متجاوز هم اکنون در حال برنامه ريزي براي حمله به الحديده در غرب يمن در روزهاي آينده هستند.
متجاوزان درصدد حمله دوباره به الحديده هستند
به گزارش اسپوتنيک؛ رئيس کميته عالي انقلاب يمن گفت: کشورهاي متجاوز درصدد برنامه ريزي براي حمله مجدد به الحديده در روزهاي آينده هستند.
محمدعلي الحوثي تاکيد کرد کشورهاي متجاوز هم اکنون در حال برنامه ريزي براي حمله به الحديده در غرب يمن در روزهاي آينده هستند.
اين مقام ارشد جنبش انصارالله يمن تاکيد کرد: هدف از اظهارات و انتشار بيانيه هاي فعلي بهبود وجهه کشورهاي متجاوز و از ياد بردن عامل قحطي و گرسنگي در يمن است.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن روز گذشته نيز در واکنش به گفتگوي محمد بن سلمان وليعهد عربستان با روزنامه الشرق الاوسط درباره يمن گفت: اظهارات محمد بن سلمان نشانه آشکار از مخالفت آنان (متجاوزان) با صلح در يمن است.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن افزود : نظام سعودي با تشکل ائتلاف طوفان ( قاطعيت ) ، گزينه راه حل نظامي در يمن را برگزيد و راه حل هاي سياسي را رد کرد.
محمد علي الحوثي در ادامه ائتلاف متجاوز سعودي را به حمايت از تروريسم متهم کرد و افزود : ائتلاف متجاوز حامي اصلي گروههاي تروريستي در يمن است و هر کسي به مناطق تحت اشغال ائتلاف در يمن مراجعه کند يقينا مي فهمد آنچه که رخ مي دهد بازسازي نيست بلکه تحکيم اشغالگري است.

رئيس‌جمهور مستعفي يمن، رياض را براي هميشه ترک کرد
«عبدربه منصورهادي» رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن به همراه خانواده‌اش، عربستان را براي هميشه به مقصد ايالت اوهايو آمريکا ترک کرد.
به گزارش رسانه هاي يمني به نقل از منابع آمريکايي، هادي پس از حدود 5 سال سکونت در عربستان، پس از نوشتن نامه قدرداني از پادشاه عربستان، همراه خانواده اش به شهر کليولند ايالت اوهايو آمريکا نقل مکان کرد.
وي در اين نامه از ميزباني ملک سلمان از وي و حکومت فراري اش در طول چند سال گذشته تشکر کرده است.
پايگاه «عرب آمريکا» به نقل از يک منبع ديپلماتيک عربي نوشت: هادي نامه خداحافظي خود را در جلسه اي به «محمد سعيد جابر» سفير عربستان در يمن تحويل داده و آخرين تغييرات کابينه مستعفي را در آن ذکر و به زودي اين تغييرات اعلام خواهد شد.
اين پايگاه اضافه کرد: نامه اي که هادي به سفير عربستان تحويل داده به معناي استعفا از تمام مسئوليت ها به بهانه بيماري است.
رييس جمهوري مستعفي يمن در اين نامه به ناتواني در ادامه وظايف خود براثر بيماري و نياز به استراحت و دوري از فعاليت هاي سياسي اشاره کرده است.
منابع مختلف در ايالت اوهايو آمريکا نيز از ورود عبدربه منصورهادي و شمار زيادي از نزديکانش به اين ايالت براي سکونت در منزل شخصي خود در اطراف شهر کليولند خبر دادند.
اين منابع افزودند: حکومت فدرال از ورود يکي از محافظان شخصي هادي به آمريکا به دليل وجود اسم وي در ليست افراد مشکوک به تروريسم جلوگيري کرده است.
«عبدربه منصورهادي» در تاريخ 22 ژانويه 2015 (2 بهمن 93) پس از استعفاي کابينه يمن به رياست «خالد بحاح» از سمت خود کناره گيري کرد.
وي در تاريخ 21 فوريه 2015 (2 اسفند 93) از صنعا به عدن در جنوب يمن فرار کرد و به همراه کابينه مستعفي خود بيش از چهار سال در عربستان به سر برد.

تماس‌هاي محرمانه عربستان با يمن براي توقف حملات
مسئولان عربستان تماس هاي محرمانه اي را با يمني ها براي توقف حملات موشکي و پهپادي به خاک خود برقرار کرده اند.
به گزارش شبکه الجزيره قطر، با افزايش حملات موشکي و پهپادي يمن به تاسيسات زيربنايي و فرودگاه هاي عربستان، خبرهايي درباره امکان از سرگيري مذاکرات ميان عربستان و يمن منتشر شده است.
اين مذاکرات مي تواند در ادامه مذاکرات سال 2016 باشد که به توافقنامه «ظهران الجنوب» معروف و منجر به توقف چند ماهه درگيري هاي ميان دو طرف شد.
وزير اطلاع رساني يمن در صفحه توييتر خود از تلاش هاي بين المللي براي راضي کردن ارتش و کميته هاي مردمي يمن به منظور توقف حملات به زيرساخت هاي حياتي عربستان و امارات از جمله فرودگاه ها خبر داد.
«ضيف الله الشامي» افزود: تلاش ها و ميانجيگري هاي بين المللي و در راس آن از سوي انگليس براي توقف حمله به فرودگاه ها و زيرساخت هاي حياتي عربستان و امارات در جريان است.
از طرف ديگر منابع آگاه به شبکه الجزيره اعلام کردند که مسئولان عربستان پس از هدف قرار گرفتن ايستگاه هاي پمپاژ نفت و فرودگاه هاي ابها، نجران و جازان، تماس هايي را با جنبش انصارالله آغاز کردند.
اين منابع افزودند: عربستان از يمني ها درخواست توقف حملات را دارد ولي اين موضوع همچنان درحال بررسي است ولي پيشرفتي در اين باره صورت نگرفته است.
«محمد البخيتي» عضو برجسته جنبش انصارالله نيز در گفت و گو با شبکه الجزيره گفت: ميانجي هاي بين المللي در گفت و گو با گروه انصارالله بر توقف حملات موشکي و پهپادي به تاسيسات حياتي و فرودگاه هاي عربستان و امارات تاکيد مي کند و اين نشان دهنده موفقيت آميز بودن حملات بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق