Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@07:22:09 GMT

ترامپ درباره حادثه دریای عمان موضع‌گیری کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۴۵۹

ترامپ درباره حادثه دریای عمان موضع‌گیری کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگوی یکساعته با نشریه آمریکایی «تایم»، ضمن آنکه حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای «عمان» را «بسیار جزئی» خواند، گفت که دریای عمان از نظر راهبردی در مقایسه با گذشته، اهمیت کمتری برای آمریکا دارد.

ترامپ در این خصوص گفت: «مکان‌های دیگر، مقادیر زیادی از نفت را در این مکان به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بسیار اندک (نفت از این منطقه) به دست می‌آوریم. ما در دو سال و نیم گذشته در بخش انرژی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم و وقتی خطوط لوله ساخته شود، ما یکی از صادرکنندگان انرژی تبدیل هستیم بنابراین دیگر در جایگاهی که قبلاً در خاورمیانه داشتیم و ... برخی می‌گفتند که ما برای نفت آنجا هستیم، قرار نداریم».

منابع خبری پنجشنبه هفته گذشته، از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ که از قطر «اتانول» بارگیری کرده و نفتکش «کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود، با حمله مواجه شدند.

این حادثه درست در زمان دیدار «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن و آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و مقامات واشنگتن از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه مستندی، ایران را عامل حمله به این نفتکش‌ها جلوه دادند.

طبق گزارش تایم، ترامپ در مصاحبه خود گفته است که شاید برای جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، به گزینه نظامی متوسل شود. او، اما در پاسخ به سؤالی درباره احتمال راه‌اندازی جنگ برای محافظت از منابع نفتی بین‌الملی، پاسخی مبهم داده است.

علیرغم آنکه برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه ممکن است آمریکا از این حادثه به عنوان بهانه‌ای برای جنگ با ایران سوء استفاده کند، ترامپ در مصاحبه با تایم گفت: «قطعاً برای مسئله تسلیحات هسته‌ای (گزینه جنگ) را بررسی می‌کنم، اما برای دیگر مسائل یک علامت سؤال نگه می‌دارم».

ترامپ در خصوص ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره نقش ایران در حادثه دریای عمان و دیگر حملات اخیر در غرب آسیا گفت: «فکر نمی‌کنم خیلی‌ها چنین چیزی را باور نداشته باشند (که ایران در این حملات دست نداشته است)».

با این حال مدعی شد که از زمانیکه به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است، در مقایسه با قبل موضع ایران در مقابل آمریکا نرم‌تر شده است و گفت: «اگر هم‌اکنون در مقایسه با زمانی که آن‌ها آن توافق (برجام) را به امضا درآورند به لفاظی‌ها (ایران) نگاه کنید، در آن زمان همیشه شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا، ما آمریکا را نابود می‌کنیم، ما آمریکا را از بین می‌بریم" وجود داشت، (اما) هم‌اکنون چندان چنین چیزی را نمی‌شنوم و انتظار (شنیدن آن را نیز) ندارم».

ترامپ در پاسخ به سؤال «تایم» درباره گزینه نظامی علیه ایران، گفت: «من چنین چیزی را نمی‌گویم. من اصلاً نمی‌توانم چنین چیزی را بگویم».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ دریای عمان ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا