Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز با حضور سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد اظهار کرد: روزی که خواستیم عملیات پاکسازی را در منطقه هرندی آغاز کنیم و این منطقه را از حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر پاک کنیم، جلسه‌ای را برگزار کردیم و در آن جلسه بنده گفتم ما اولین دستگاهی نیستیم که موضوع پاکسازی را در این منطقه انجام داده است و باید چرایی عدم موفقیت در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: موضوع معتادان و فروشندگان مواد مخدر در منطقه هرندی موجب گلایه و شکوائیه رهبری نیز بوده است و این در حالیست که بنده تاکید داشتم که قبل از هرگونه کاری باید بررسی‌های لازم در ارتباط با اجرای عملیات پاکسازی مورد توجه قرار بگیرد و علت اینکه چرا در 4 دهه نتوانسته‌ایم فضای آلوده در منطقه را پاکسازی کنیم باید مورد عنایت قرار بگیرد.

رحیمی ادامه داد: در آن جلسه بنده تاکید کردم هیچ عملیاتی را انجام نخواهیم داد تا علل و علت‌های عملیات‌های گذشته بررسی و برآوردهای اطلاعاتی انجام شود که در همین رابطه بررسی‌های کوچه به کوچه در منطقه انجام گرفت.

وی افزود: امروز که 140 روز از آغاز عملیات پاکسازی در منطقه هرندی می‌گذرد، موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم و اجازه نخواهیم داد که مجددا فضای منطقه به گذشته برگردد و در شعاع 26 کیلومتر از محدوده هرندی عملیات پاکسازی با موفقیت انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این منطقه (هرندی) دارای جمعیت 300 هزارنفری است که امروز که 140 روز از عملیات پاکسازی در این منطقه می‌گذرد توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در این منطقه انجام بدهیم و درخواست‌هایی که در این منطقه وجود داشت و محل تجمع معتادان و فروشندگان بود هم اینک پاکسازی شده است و امروز به محل تفرجگاه خانواده‌ها تبدیل شده است.

رحیمی تصریح کرد: بالغ بر 16خیابان اصلی که بسیاری از کسبه از تردد معتادان و فروشندگان مواد مخدر گلایه داشتند و با اقدامات انجام شده این خیابان‌ها پاکسازی شد. در 140 روز گذشته و در راستای عملیات پاکسازی منطقه 23 هزار نفر از معتادان در این منطقه جمع‌آوری و ساماندهی شدند و این در حالیست که طرح پاکسازی معتادان متجاهر طی 48 ساعته گذشته در منطقه فرحزاد نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 98 را سال پاکسازی پایتخت از لوث معتادان متجاهر نامگذاری می‌کنیم گفت: امیدواریم که دستگاه‌های مختلف امکانات مناسبی را در اختیار نیروی انتظامی قرار بدهند تا بتوانیم به برنامه‌های خود در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دهیم.

رحیمی همچنین با تشکر از دستگاه قضائیه ادامه داد:البته گلایه‌ای را نیز از دستگاه قضا داریم چرا که 20 واحد مسکونی که دهها و صدها تزریق و فروش مواد را داشته بودند پلمپ کرده بودیم اما مجددا با حکم قضایی بازگشایی شد.

وی به فعالیت مراکز DIC و متادون درمانی در منطقه هرندی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 12 مرکز در این بخش فعالند که باید هر چه سریع‌تر جمع‌آوری شوند.

رئیس پلیس تهران همچنین به افراد زباله‌گرد در منطقه هرندی اشاره کرد و گفت: اکثر این افراد معتاد هستند و از شهردار منطقه در ارتباط با ساماندهی و جمع‌آوری آنها درخواست کمک می‌کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری ودرمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) بازدید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه، مزایده فروش خودرو‌های توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در هر فصل باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۶۷ خودرو در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود داشت که از این تعداد یک هزار و ۸۴۵ خودرو از طریق مزایده به فروش رفت.

وی اظهار داشت: بایستی تمامی خودرو‌های موجود در این پارکینگ تعیین و تکلیف شوند و اتومبیل‌هایی که قابلیت پلاک گذاری ندارند اوراق شوند.

او گفت: بایستی مزایده‌ها به صورت هر سه ماه یکبار برگزار و خودرو‌هایی که از سال ۱۴۰۱ به بعد به پارکینگ آورده شده اند، تعیین و تکلیف قضایی شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو آماده فروش از طریق مزایده می‌باشند که امیدواریم در خرداد ماه مزایده برگزار گردد و کلیه مراحل فروش و مزایده به صورت هوشمند و در بستر سامانه انجام می‌شود و حتی خریداران نیاز به بازدید حضوری ندارند.
 
او سپس از مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر (کمپ ماده ۱۶) بازدید بعمل آورد و گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. 


*لزوم عمل به آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

وی افزود: هم اکنون قریب به ۳۸۰ رهجو در کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان نگهداری می‌شوند و این مرکز نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری جهت درمان رهجویان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که برای ۲۴ دستگاه در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان وظایفی تعریف شده است و آنان مکلف به انجام مسئولیت‌های خود در قبال این بیماران می‌باشند، بیان داشت: متاسفانه تاکنون دستگا‌های متولی به خوبی به وظیفه خود در زمینه اجرای چرخه کامل درمان و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر عمل نکرده اند و شاهد بازگشت مجدد این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم.

او افزود: دستگاه قضائی با سهل انگاری و ترک فعل‌های صورت گرفته در این ارتباط برخورد جدی خواهد کرد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بایستی دستگاه‌های متولی در استان با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امکانات و تسهیلات بیشتری را در جهت نگهداری و مراقبت و درمان معتادان حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ شهر کرمان اختصاص دهند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: بایستی در کنار درمان و نگهداری از معتادان، شان انسانی و حقوق شهروندی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و مراقبت‌های قبل، حین و بعد از خروج به گونه‌ای باشد که فرد دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشود.

وی سهم بعضی از نهاد‌ها مانند شهرداری و بهزیستی را در این راستا بیشتر دانست و گفت: متاسفانه وجود کارتن خواب‌ها و معتادان در شهر موجب شده است تا بعضی از نقاط شهر جلوه نازیبایی به خود گیرد و مشکلاتی برای مردم و مدیریت شهری ایجاد شود.

 او بیان داشت: بایستی با توجه به ناکافی بودن فضا و امکانات موجود و همچنین تکمیل چرخه بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر، ساخت و تکمیل دهکده سلامت در دستور کار جدی شورای هماهنگی قرار گیرد و فضا‌های مورد نیاز زودتر به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند