Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نظیری گفت: دهه کرامت فرصتی مناسبت جهت ترویج و گسترش سیره رفتاری ، علمی و عملی امام رضا (ع)، فرهنگ رضوی و آموزه های دینی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت‌الاسلام «محمد هادی نظیری»  ظهر امروز (28 خرداد) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) باید برنامه های ویژه در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان با سخنرانی در مورد ویژگی های شخصیتی این امام بزرگوار برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) همچنین دسته عزاداری هیئت های مذهبی استان از مسجد ابوذر آغاز و به سمت میدان امام خمینی (ره) حرکت می کند و این مراسم همراه با نماز ظهر و عصر است.

 

وی  اظهار داشت: توجه ویژه سخنرانان به سیره اخلاقی و شخصیتی امام جعفر صادق (ع) در مراسم ها، فضا سازی در پارک ها و برگزاری مراسم دهه کرامت جهت استقبال بیشتر خانواده ها،  محتوایی بودن و عمق دادن به برنامه های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه یکی از ویژگی های امام صادق(ع) تربیت شاگردانی برای پاسخگویی به شبهات بوده است، گفت: باید به کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است توجه ویژه داشت.

 

حجت الاسلام نظیری گفت: میزگرد های تخصصی با حضور اساتید، نخبگان فرهنگی و دانشجویان  در فضای دانشگاهها  در جهت ترویج معارف اهل بیت (ع) و سیره رضوی صورت گیرد.

 

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در ادامه این جلسه گفت: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی در راستای تبیین سیره ائمه اطهار (ع) به‌ ویژه حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در بین اقشار مختلف مردم به ‌ویژه نسل جوان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: برنامه های دهه کرامت مصادف با میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا تولد امام رضا علیه السلام از ۱۳ تا ۲۳ تیر با شعار خدمت کریمانه، و مهربانی به رسم اهل بیت، با برگزاری برنامه های مختلف  در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان  برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب در روز میلاد حضرت معصومه (س) ، با موضوع ترویج عفاف و حجاب در بین دختران، برگزاری شب شعر آفتاب هشتم، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نقاشی در کانونهای مساجد از برخی برنامه های اجرایی در این دهه است.

 

وی همچنین به عناوین برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امسال دهه کرامت از 13 تیر تا 23 تیر ماه با عنوان عنوان «خدمت کریمانه» با شعار «مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» نامگذاری شده است.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند مجلس کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت شیراز ایلام شبستان بیرجند مسجد روزنامه جلسه ستاد شئون فرهنگی استان همدان جشن های دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کار سخت و بار سنگین بوده اما آنچه پشتیبان حقیقی است روح بلند خود شهدا می‌باشد.

وی بیان داشت: بدانید شهدا مردم و مدیران و…را تنها نگذاشته اند و حامی هستند، باید ما عزم خود را جزم کنیم و با انگیزه تمام عیار وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: دو کنگره بزرگ در استان برگزار شده است و مدام شاهد کنگره‌ها بوده ایم؛ به صورت مدام تلاش شده یاد شهدا زنده بماند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنگره‌های پیشین زیاد و عرصه مهمی برای جهاد تبیین، مکتب، مرام و راه شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آثار ماندگار کنگره شهدا در سال‌های گذشته تصریح کرد: ۲۰ بهمن ماه، روز چهارمحال و بختیاری که بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام بود، هویت ساز شد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بیان داشت: باید آرمان شهدا زنده بماند و هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی پیدا کند، باید هنرمندانه بتوانیم آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید جلسات متعدد و پی در پی داشته باشیم گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاه‌ها این استان وجود دارد.

وی گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم تا شاهد ادای حق بزرگ باشیم.

کد خبر 6087913

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند