Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:55:12 GMT

آغاز نشست خبری مستند مسابقه «خانه ما»

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۶۱۸

آغاز نشست خبری مستند مسابقه «خانه ما»

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین افشار تهیه‌کننده مستند مسابقه «خانه ما» در ابتدای این نشست بیان کرد: یک دهه از عمر تولید و پخش این برنامه می‌گذرد و این ماندگاری از سناریونویسی خوب تیم عوامل برنامه است.

وی اضافه کرد: در طول این سال‌ها استودیوی مجزایی به نام استودیوی نوین راه‌اندازی شد که در حوزه مستند-مسابقه فعالیت دارد و کار‌هایی مثل «فرمانده» و «ضدگلوله» هم در آن ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۸۹ که فرمانده به عنوان اولین پروژه واقع‌نمایی شروع شد فقط یک تیم داشتیم، ولی با همت و آموزش نیرو‌های دیگر تیم‌های متعددی در استودیوی نوین در حال کار هستند.

مدیرخانه مستند انقلاب درباره خانه ما توضیح داد: این مستندمسابقه امسال به فصل هشتم رسید و اکنون عوامل در حال پیش تولید فصل جدید در مشهد هستند. این مهمترین سندتاریخی اجتماعی است که در هر دوره به آن نگاه می شود و شناخت دقیق و درستی از وضعیت مردم را ایجاد می کند. ما در فضای رسانه‌های تصویری تا این میزان به زندگی مردم نزدیک هستیم.

افشار افزود: خانه ما سعی دارد زندگی واقعی مردم را در قالب یک سناریو به نمایش بگذارد که در یک نگاه دراز مدت می‌تواند خیلی هم استراتژیک باشد.

وی درباره ساخت مجموعه در شهر‌های مختلف عنوان کرد: تیم تولید این زحمت را به خود می‌دهد تا به شهر‌های مختلف برود و به زودی به مشهد و شیراز هم می‌رود.

این تهیه کننده با اشاره به شرایط اقتصادی شرکت در مسابقه گفت: خانه ما یک سند اقتصادی هم هست، چون ایده آن این بود که با توجه به شرایط جامعه تولید شود. خانه ما در سال ۹۲ با کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی شروع شد و به کارت هدیه ۲ میلیون تومانی رسید و از طرفی جایزه مسابقه هم به ۶۰ میلیون تومان رسید.

افشار همچنین اضافه کرد: خانه ما فرمت ایرانی امیدبخشی است در وضعیت جامعه‌ای که در شرایط روز دلخوری‌های به حقی دارد و اینکه بتوانیم خوب زندگی کنیم یک ویژگی است.

وی با اشاره به پیشنهاد خرید کپی‌رایت این مجموعه از طرف پخش‌کننده‌های خارجی تصریح کرد: شاید فروش این کار خیلی به درد مردم دیگر دنیا نخورد، ولی اکنون پیشنهادی برای خرید فرمت این برنامه وجود دارد و یک فرمت ایرانی بین‌المللی شده است.

افشار در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ساخت برنامه با حضور سیاستمداران عنوان کرد: حضور سیاستمداران در این برنامه آن را به برنامه‌ای دیگر تبدیل می‌کند. ما در «خانه ما» معمولاً سه دسته خانواده از نظر اقتصادی داریم، ولی در نهایت با مردم عادی پیش می‌رویم. 

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ضربات آخر تمرکز نداشتیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حمید مطهری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به فوت هوادار عزیزمان دوست داشتم بازی را ببریم و تقدیم روح آن مرحوم کنیم. از اول گفتم اولویت ما هوادار باشد. ما برای هواداران بازی می‌کنیم. بچه های من جانانه جنگیدند.

وی افزود: با توجه فشاری که روی تیم بود عدم تمرکز در ضربات آخر وجود داشت. این برای من مهم است که بچه‌ها جانانه بازی کردند و نشان دادند تیم هستیم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: بازی پویا بود و هر دو تیم خوب بودند. بعد از گلی که زدیم ذوب آهن تغییراتی ایجاد کرد و پلن های مختلفی داشت و بازی را عوض می‌کرد. تیم ذوب آهن هم تیم خوبی است و در نهایت این برد را به هواداران و خانواده لاله (هوادار) تقدیم می‌کنم.

این گزارش تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد