Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:20:18 GMT

تعداد امضای اسناد مشترک ایران و روسیه به ۱۲ سند رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۰۶۰

تعداد امضای اسناد مشترک ایران و روسیه به ۱۲ سند رسید

وزیر نیرو گفت: جلسات مشترک امروز ایران و روسیه به منظور بررسی تمامی ظرفیت‌های امضای اسناد همکاری طولانی شد و در نتیجه تعداد اسنادی که امروز امضاء می‌شود به ۱۲ سند مشترک رسید. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: لایحه همکاری ایران با اتحادیه اقتصادی اورآسیا به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسیده و در آینده نزدیک به شکل قانون ابلاغ خواهد شد که این مسئله بسیار در روابط اقتصادی ایران و کشورهای منطقه مهم است چرا که بازاری با حدود جمعیت 200 میلیون نفری مورد توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به طولانی شدن جلسه مشترک با وزیر انرژی روسیه و تیم‌های کارشناسی طرفین گفت: جلسات مشترک امروز به منظور بررسی تمامی ظرفیت‌های امضای اسناد همکاری طولانی شد و در نتیجه تعداد اسنادی که امروز امضاء می‌شود به 12 سند مشترک رسید. یکی از تفاهمنامه‌های مهم بین دو کشور بهینه‌سازی نیروگاه رامین اهواز است، همچنین یادداشت تفاهمنامه‌ همکاری در زمینه انرژی برق نیز به امضا خواهد رسید.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل شرایط خوبی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد و اسناد متعددی به امضا می‌رسد.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

بنا بر اعلام نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، در این اجلاس،‌ دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ۱۰۶ کشور جهان حضور داشتند.

در اجلاس سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)» ، «حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی»، «همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» و «مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» برگزار شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده بود.

کد خبر 847098 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد