Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@08:20:59 GMT

۱۴۰۰ قاچاقچی موادمخدر در خراسان جنوبی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۶۶۴

۱۴۰۰ قاچاقچی موادمخدر در خراسان جنوبی دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از دستگیری یک هزار و ۴۰۰ قاچاقچی مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در سطح استان خبر داد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ حسین محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9 تن انواع موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دستگیری یک هزار و 400 قاچاقچی موادمخدر در استان خبر داد و گفت:  370 دستگاه خودرو و موتور سیکلت نیز در این رابطه دستگیر شده است.

افزایش کشف موادمخدر صنعتی در استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای آگاهسازی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم تاکنون 320 کارگاه آموزشی نیز برگزار شده که 67 هزار نفر  از افراد آسیب پذیر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

محمدی از افزایش کشف موادمخدر صنعتی نیز خبر داد و تصریح کرد: در سه ماهه امسال کشف مواد مخدر صنعتی یک هزار و 550 درصد افزایش یافته است.

کشف مواد مخدر از مسافر پرواز 889 استانبول در فرودگاه مشهدکشف مواد مخدر توسط ماموران پلیس زن در مشهدکرمان در رتبه نخست کشف مواد مخدر در کشور قرار دارد

وی با تاکید بر اینکه مصرف موادمخدر از مهمترین مشکلات عصر حاضر است افزود: موادمخدر نقش عمده‌ای در گسترش جرایم و فسادها دارد که هزینه‌های هنگفتی را بر جامعه تحمیل می‌کند.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی از گسترش تولید و کشت موادمخدر از زمان ورود متجاوزان آمریکایی به کشور افغانستان خبر داد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر کارگاه‌های تولید موادمخدر صنعتی و شیمیایی با حمایت کشورهای خارجی در افغانستان به وجود آمده که متاسفانه کشور ما نیز از این آسیب در امان نیست.

محمدی یادآور شد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه به برنامه‌های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیامدهای موادمخدر و برنامه‌های آموزشی با رویکرد سبک فرزندپروری و زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ سلامت، توسعه اقدامات مشاوره‌ای و درج متون مهم در کتب درسی و فعال سازی نهادهای مدنی و غیردولتی برای سالم سازی محیط توجه کنند.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی

سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در پی مفقود شدن جوانی ۲۷ ساله بیرجندی در فروردین امسال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات میدانی آغاز و در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد خودروی پژو ۴۰۵ فرد مفقود شده به رانندگی شخص دیگری در یکی از میادین شهر بیرجند تصادف کرده و از آنجا که امکان ارتکاب جنایت قتل از سوی این فرد متصوربوده است، کارآگاهان موضوع را در این رابطه پیگیری کردند.

سرهنگ صادقی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از فناوری‌های نوین کشف جرم و تجهیزات هوشمند و با بررسی شواهد و قرائن که از قتل جوان ۲۷ ساله گواهی می‌داد، توانستند هویت قاتلان که دو جوان حدود ۳۰ ساله بودند را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضائی در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید

 بیش از ۸۸ کیلوگرم تریاک کشف شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قاتلان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به ارتکاب قتل جوان ۲۷ ساله اعتراف کرده و انگیزه خود را از این قتل اختلافات مالی وخانوادگی اعلام کردند تصریح کرد: متهمان پس از قتل جوان در خانه‌ای در شهر بیرجند و انتقال جسد با خودروی مقتول و دفن آن در یکی از روستا‌های شهرستان درمیان، اقدام به فرار با خودروی مقتول می‌کنند.

او به هوشمندی و کارآمدی کارآگاهان پلیس آگاهی استان در کشف پرونده قتل اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد