Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:57:00 GMT

تا ۷۰ درصد کودکان کار استان تهران،اتباع خارجی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۹۴۷

تا ۷۰ درصد کودکان کار استان تهران،اتباع خارجی هستند

بند پی با بیان اینکه استان تهران، سرریز آسیب ها از استان های دیگر است، گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان در تهران اتباع خارجی هستند،

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز سه شنبه 28 خرداد در همایش مشارکت های مردمی در حوزه اعتیاد گفت: مقام معظم رهبری مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه در رأس آن اعتیاد را برای همه مسئولان کشور ابلاغ و آنها را موظف به اجرای این مسئله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار تهران ضمن تشکر از اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از آقای مومنی خواهشمندیم شرایطی را فراهم کنند تا دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی، سپاه، سازمان زندان های کشور با هم افزایی یکدیگر شرایط مناسب تری را برای نگهداری معتادان متجاهر فراهم کنند تا بتوانیم ظرفیت نگهداری معتادان را از هشت هزار نفر به 14 هزار نفر افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه استان تهران، سرریز آسیب ها از استان های دیگر است، تصریح کرد: 65 تا 70 درصد کودکان کار و خیابان در تهران اتباع خارجی هستند، بنابراین نیاز است که شرایطی فراهم شود که یک مبارزه علمی در مقابله با این آسیب های اجتماعی صورت بگیرد.

 

بندپی اظهار کرد: زندگی شهری و قالب شدن برخی بیماری های روحی و روانی، موجب ایجاد آسیب های اجتماعی دیگر در جامعه شده است ،هرچند این مسئله فقط مختص به کشور ما نیست و در تمام دنیا شاهد این مسئله هستیم با این وجود ما کشوری مسلمان هستیم و در نظام مقدس ایران و بر اساس آموزه‌های الهی باید نسبت به کنترل و مهار این آسیب‌ها اقدامات همه جانبه‌ای را به کار ببریم.

 

وی با اشاره به ماده ۶ برنامه ششم توسعه تصریح کرد: براساس این ماده سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها مکلف هستند تا اقدامات توانمندسازی را انجام دهند .

 

وی با بیان اینکه روند رو به رشد آسیب های اجتماعی متوقف شده است، افزود: امیدواریم در آینده نیز شاهد کاهش این مسئله باشیم. آسیب های اجتماعی با پدیده فیزیکی و شیمیایی فرق دارند. آسیب های اجتماعی پدیده ای است که در هم افزایی با سایر آسیب ها ایجاد می شوند به عنوان مثال طلاق و اعتیاد رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند لذا باید با برنامه های کاهش آسیب و صیانت و نگهداری از معتادان و انجام اقدامات پیشگیرانه نسبت به درمان این قشر از جامعه اقدام کنیم.

 

استاندار افزود: یکی از برنامه ها و اقدامات مهم این است که زمینه توانمندسازی، صیانت و اجتماع پذیر کردن معتادان را فراهم کنیم که در این راستا شهرداری ها مکلف به انجام این اقدامات می باشند.

 

بندپی با اشاره به پلمپ خانه های پلاک قرمز اظهار کرد: از دستگاه قضایی خواهشمندیم اقدامات لازم را در جهت پلمپ و مصادره این منازل پلاک قرمز که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی می کنند، انجام دهند.

 

وی گفت: استان تهران جزو استان های برتر در راستای مبارزه با کاهش آسیب های اجتماعی معرفی شده است، امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های مربوطه نیز اقدامات لازم جهت از بین بردن این پدیده خانمانسوز که سلامت هزاران خانواده را تهدید می کنند، انجام دهیم.

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اردبیل دهه کرامت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت دهه کرامت در فارس بیرجند وزیر علوم تحقیقات و فناوری کانون های مساجد ایلام حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع محسنی بند پی اسیب های اجتماعی کودکان کار و خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی