Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:27:34 GMT

انعقاد قرارداد خرید ٥٠٠ دستگاه مینی‌بوس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۰۱۸

انعقاد قرارداد خرید ٥٠٠ دستگاه مینی‌بوس

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران از انعقاد قرارداد ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس خبر داد و گفت: امروز (سه‌شنبه) نخستین سری از مینی‌بوس‌های خریداری شده، تحویل داده شد.

به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی، امروز (سه‌شنبه) در آیین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بر ضرورت توسعه ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تاکید کرد و با اشاره به نقش مینی‌بوس‌ها به‌عنوان یک مُد حمل ‌و نقلی در شهر تهران، اظهار کرد: متاسفانه در دوره‌ قبل در موضوع توسعه و نوسازی مینی‌بوس‌ها غفلت شد و تمام خطوط به اتوبوس تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از تولید آلودگی مینی‌بوس‌های فرسوده، به‌جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک کردند و مینی‌بوس را به‌غلط از چرخه حمل‌ و نقل عمومی حذف کردند.   این اقدام اشتباه بود چراکه نباید در تمامی مسیرها یک خط اتوبوس راه‌اندازی کنیم.

پورسیدآقایی گفت: با مطالعه بر روی ظرفیت‌ها و خطوط حمل ‌و نقل عمومی در پایتخت، مسیرهای مینی‌بوس تعیین شد و نهایتا در برنامه پنج ساله شهرداری مندرج شد چه خطوطی ظرفیت استفاده از مینی‌بوس را دارد.

وی با اشاره به اینکه خرید و تامین ٨٠٠ دستگاه مینی‌بوس که مجهز به فیلتر دوده هستند تا پایان سال در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: امروز نخستین سری از مینی‌بوس‌های خریداری شده تحویل و قرارداد ٥٠٠ دستگاه مینی‌بوس دیگر امروز منعقد خواهد شد.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار تهران از تجهیز اتوبوس‌های پایتخت به فیلتر دوده خبر داد و افزود: فیلتر دوده، تکنولوژی ثابت شده‌ای است که تجربه‌ موفق آن در تمام دنیا تایید شده و در حال حاضر ١٠٠ دستگاه فیلتر دوده خریداری‌ شده و تا پیش از شروع سال تحصیلی بر اتوبوس‌های پایتخت نصب می‌شوند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص طرح نوسازی اتوبوس‌ها، با هماهنگی که با دولت صورت گرفته، مقرر شد میزان صرفه‌جویی حاصل از هر اتوبوسی که از رده خارج و گازسوز می‌شود به رقم ١٤٢ هزار دلار رسید، برای نوسازی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، وزارت نفت متعهد شد به هر شرکت خصوصی که اتوبوس گازسوز جدید خریداری کند ١٤٢ هزار دلار به‌عنوان صرفه‌جویی سوخت پرداخت کند که بر این اساس با سرمایه‌گذار و حمایت دولت، قفل نوسازی اتوبوس‌های پایتخت خواهد شکست.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتوبوس تهران حمل و نقل عمومي شهرداري تهران مینی بوس شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا

رئیس باشگاه بارسلونا به سرمربی این تیم که تصمیم گرفته یک فصل دیگر به کار خود ادامه دهد، وعده‌ای امیدوار کننده داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، در ملاقاتی که ژاوی با دکو مدیرورزشی باشگاه بارسلونا قبل از رفتن به منزل خوان لاپورتا جهت اعلام تصمیمش برای ماندن روی نیمکت بارسلونا داشت، آنها درباره آینده صحبت‌هایی داشتند. در حالت عادی این اتفاق جدیدی نیست، چرا که به طور معمول مدیریت ورزشی باشگاه و کادر فنی آن با یکدیگر درباره برنامه‌های آینده تیم صحبت می‌کنند. این بار اما دکو وعده‌هایی برای ژاوی داشت که لاپورتا هم آن را تأیید کرد.

در واقع یکی از دلایلی که ژاوی به ماندن در بارسلونا تا پایان قراردادش یعنی تابستان سال 2025 رضایت داد، همین وعده‌ها بود. مهمترین دغدغه کاپیتان پیشین بارسایی‌ها محدودیت‌های مالی باشگاه برای خرید مهره‌های موردنظرش در تابستان امسال بود اما لاپورتا در جلسه‌اش با ژاوی به او اطمینان خاطر داد که با وجود مشکلات اقتصادی، در پایان فصل جاری خریدهای مهمی برای تقویت تیمش صورت خواهد گرفت.

وعده‌های لاپورتا به ژاوی اما مستلزم وقوع یکسری اتفاقات خاص است که بدون شک مهمترین آنها فروش برخی از بازیکنان تیم با ارقامی است که خزانه باشگاه را به اندازه هزینه خرید بازیکنان جدید پر کند. حتی به فرض موفقیت در فروش بازیکنان با ارقامی ایده‌آل، بارسلونا برای اینکه مجاز به سرمایه‌گذاری یک درصد از رقم فروش‌هایش برای خرید شود، ابتدا باید حساب‌های مالی‌اش را تراز کند. یکی از راه‌هایی که لاپورتا باید انجام دهد اما اجرایی شدن‌ آن مشخص نیست، مذاکره مجدد با شرکت تولید لوازم و پوشاک ورزشی نایکی برای عقد قراردادی جدید است.

تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی

رئیس کاتالان‌ها در نشست مطبوعاتی اعلام خبر ماندن ژاوی، گفت: ما می‌خواهم بهترین قرارداد بازار را داشته باشیم». تنها در صورتی که این اتفاق یا نظیر آن رخ دهد که منجر به تراز شدن حساب‌های مالی باشگاه شود، بارسلونا مشمول قانون «یک در ازای یک» لالیگا برای خرید بازیکن خواهد شد. آخرین قرارداد نایکی و بارسلونا سال 2018 بسته شد و این قرارداد تا سال 2028 اعتبار دارد. گفته می‌شد که به موجب این قرارداد بارسلونا سالانه 105 میلیون یورو درآمد خواهد داشت که البته در اواخر سال گذشته برخی منابع خبری اعلام کردند این رقم 85 میلیون یورو است. با این اوصاف لاپورتا امیدوار است که بتواند شرکت آمریکایی را متقاعد کند در فاصله 4 سال مانده به پایان قرارداد فی‌مابین، قراردادی جدید با کاتالان‌ها امضا کند.

ژاوی در شرایطی که به وعده‌های لاپورتا دل بسته است که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تحقق آنها وجود دارد. بارسلونا نقشه راه برای اجرای پروژه برنده‌اش را دارد اما اینکه آیا این نقشه تا آغاز اردوهای پیش فصل و شروع مجدد ژاوی و شاگردان برای فصل بعد، منجر به تحقق وعده‌های لاپورتا شود مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال