Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با مصوبه تعیین عوارض در بهمن سال گذشته باعث شدیم صنعت ساختمان‌سازی دچار سکته شود.به گزارش بلاغ،مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر در خصوص تعیین نرخ عوارض در سال گذشته و مشکلات پیش آمده گفت: وقتی ما در سال ۹۷ عوارض سال ۹۸ را تعیین کردیم نمی‌دانستیم دولت در دفترچه عوارض چه عدد و رقمی در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود با همین رویکرد مقرر شد در خرداد  یک لایحه اصلاحی با نام لایحه تعدیل ارایه شود تا عوارض به درستی در تهران وضع شود.

فراهانی گفت: اتفاقی که افتاد این بود که وقتی در اسفند دفترچه از سوی دولت ارایه شد باعث شد تا در برخی از نقاط شهر تهران تا ۶۰۰ برابر تعداد صدور فیش عوارض افزایش پیدا کرد.

وی افزود: دوستان شهرسازی سه ماه تلاش کردند تا مصوبه‌ای آماده کنند و ما نباید کاری کنیم که افزایش قیمت مسکن به دوش شهرداری تهران بیافتد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: من نمی‌خواهم آمار بدهم که این عوارض تعیین شده در بهمن ماه چه بر سر قیمت مسکن آورده است اما بروید ببینید چه قدر از ساختمان سازها دست نگه داشته و و تصمیم ما باعث این کار شده است.

فراهانی گفت: ما آمده‌ایم تا با لایحه تعدیل عوارض کمک کنیم تا عدالت  در فضای شهری هم ایجاد شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است

 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علی‌رغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود، اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقانی نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است