Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:40:04 GMT

دست های پنهان به دنبال جنگ بین آمریکا و ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۱۵۰

دست های پنهان به دنبال جنگ بین آمریکا و ایران هستند

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی لبنان، نصرالله گفت: این دست ها موفق شدند کاری کنند که آمریکا مانند گاو سرگردان از بیم جنگ سلاح های خود را به منطقه خاورمیانه بیاورد. در این میان چه بسا حوادثی مشابه حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان به هدف آغاز جنگ بین آمریکا و ایران تکرار شود، از همین رو امیدوایم این دست های پنهان که در نهاهای امنیتی و رسانه ای آمریکا نفوذ کرده اند به عقل و منطق رجوع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده لبنانی در ادامه تاکید کرد: در صورت جنگ در منطقه، دامنه آن فقط به آمریکا و ایران محدود نمی ماند بلکه سراسر منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد از همین رو تمام کشورهای دنیا از جمله چین و روسیه در تلاش برای دفاع از منافع خود برخواهند آمد.

وی تصریح کرد: آنچه اکنون در منطقه خلیج فارس جریان دارد، شبیه حادثه ۱۱ سپتامبر جدیدی است تا آمریکا به سمت فتنه ای بزرگ در منطقه سوق داده شود آن هم در شرایطی که تنها کسی که از روند سود می برد، "اسرائیل" است.

وی افزود: آمریکا نمی تواند درک کند، ایران قدرت و امکان چه اقداماتی را دارد و نتیجه قدرت و ایستادگی آن در مقابل واشنگتن چیست و یا عاقبت منافع آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه چه خواهد شد.

نصرالله اظهار داشت: اکنون روند امور بستگی به تلاش های سه جانبه ژاپن، عراق و عمان دارد که همزمان با مخالفت اروپا با جنگ بین ایران و آمریکا در جریان است. نکته قابل توجه اینکه در صورت وقوع جنگ و سلطه جویی آمریکا در اقتصاد منطقه و جهان به ویژه نفت چین دست روی دست نخواهد گذاشت و در این میان باید پرسید که آمریکا چه کار می تواند بکند؟

وی تاکید کرد: آمریکا ایران را تحریم و محاصره کرد در نتیجه ایران به یک قدرت بین المللی و جهانی تبدیل شد، این کشور بزرگ ترین تولید کننده صنایع خودروسازی در خاورمیانه است و سالانه یک میلیون خودرو تولید می کند به اضافه اینکه تولید کننده موشک است؛ اگر آمریکا ایران را ده ها سال تحریم نکرده بود حتماً ایران همچنان تانک را از آمریکا می خرید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند