Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ‌افزایش قیمت محصولات از جمله سیب زمینی به دلیل صادرات به سایر کشورها است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

حمیدرضا دانش در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به 20 هزار زیرکشت بهارکاری و علوفه‌ای اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود هزار هکتار سیب زمینی، 2500 هکتار چغندر قند، 4900 هکتار حبوبات و 3900 هکتار ذرت علوفه‌ای در سال جاری در استان کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آبیاری در زمین‌های زراعی این استان به دو صورت مدرن و سنتی انجام می‌شود، افزود: از بین 62 هزار هکتار آبیاری استان 17 هزار هکتار به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بارش‌های اخیر بیان کرد: کشت برخی از محصولات حدود 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است.

سیب زمینی دوباره گران شد + جدول قیمت میوه و صیفیقیمت سیب زمینی در بازار به مرز 10 هزار تومان رسیدسیب‌زمینی تازه در راه بازار/کشاورز سیب زمینی را 3800 می‌فروشد!

دانش با بیان اینکه منابع آب زیر زمینی در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر موجب افزایش آب‌های سطحی شده و تأثیری در افزایش آب‌های زیر زمینی نداشته است. 

وی با بیان اینکه مقداری از سیب‌زمینی‌های کاشته شده در چهارمحال و بختیاری برای مصرف خواراکی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از محصولات سیب‌زمینی به عنوان بذر به استان‌های همدان، اردبیل و شمال کشور ارسال و بخشی از آن نیز به عنوان خوراکی به سایر استان‌ها از جمله تهران، مشهد و اصفهان ارسال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هچنین مقداری از سیب‌زمینی کشت شده در استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند. 

 دانش برداشت محصول سیب زمینی را در استان از مهر ماه اعلام و اضافه کرد: افزایش قیمت محصولات از جمله سیب زمینی به دلیل صادرات به سایر کشورها است. 

انتهای پیام/ ع

R41350/P/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری