Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@23:39:32 GMT

حذف پاداش‌ها درشستا

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۸۴۱

به گزارش مهر، محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در یادداشتی آورده است: سال‌هاست موضوع پرداخت پاداش به هیأت مدیره شرکت‌ها در زمان برگزاری مجمع عمومی سالانه در آخر سال مالی در میان سهامداران و حتی برخی صاحب‌نظران اقتصادی محل بحث است و مخالفت‌هایی در این زمینه وجود دارد. منتقدان با طرح این پرسش که مگر هیأت مدیره بابت فعالیت‌هایش حقوق و مزایا دریافت نمی‌کند که باید پاداش دریافت کند؛ این موضوع را به چالش کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه برآوردها نشان می‌دهد پرداخت پاداش به هیأت مدیره شرکت‌ها هیچ نوع مبنای محاسباتی ندارد؛ به این معنا که مشخص نیست کارکرد مدیران شرکت‌ها در راهبری شرکت‌ها چقدر مؤثر بوده که باید در قبال این خدمات پاداش دریافت کنند. در طول سال‌های گذشته حتی مدیران بسیاری از شرکت‌های زیان ده با وجود آنکه کارنامه مطلوبی نداشته‌اند مشمول دریافت پاداش شده‌اند و این روال همچنان ادامه دارد و سالانه صدها میلیارد تومان از منابع مالی شرکت‌ها در مجامع عمومی صرف پرداخت پاداش‌های کلان به اعضای هیأت مدیره شرکت‌هایی می‌شود که بعضاً اصلاً عملکرد مطلوبی هم نداشته‌اند.

منتقدان همچنین می‌پرسند چگونه است که عملکرد مدیران شرکت‌ها در زمان برگزاری مجامع بسیار مطلوب و غلو آمیز ارائه می‌شود، درحالی‌که اقتصاد ایران دچار یک رکود تورمی عمیق است. مگر نه اینکه تولید ناخالص داخلی ایران از حاصل جمع عملکرد همین شرکت‌ها محاسبه می‌شود، به این ترتیب می‌توان گفت وضع کلی اقتصاد ایران به‌گونه‌ای نیست که بگوییم این مدیران مشمول پاداش هستند. همه این عوامل موجب شده حساسیت‌های اجتماعی و اقتصادی در موضوع پاداش هیأت‌مدیره‌های شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بیش از گذشته شود.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اقدام برای حذف پاداش هیأت‌مدیره شرکت‌های شستا یک اقدام بسیار مهم و گام اساسی برای تعیین تکلیف پاداش‌های کلان هیأت مدیره شرکت‌هاست. در واقع شستا پیش قراول و خط شکن شده تا شاید بقیه شرکت‌ها هم در این زمینه تصمیم‌های مشابهی بگیرند. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مدیریت ۱۸۷ شرکت را در اختیار دارد و تاکنون ۱۱۰ شرکت از این تعداد مجمع عمومی خود را برگزار کرده‌اند اما پاداشی به اعضای هیأت‌مدیره‌ها تعلق نگرفته است.

این اقدام در راستای توجه به حساسیت‌های بحق افکار عمومی نسبت به برخی رفتارها در اختصاص پاداش‌های سنگین در شرکت‌های دولتی و عمومی انجام پذیرفت.

 
کد خبر 4644324

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد

سرانجام مذاکرات دوجانبه "کی و چی" و "کوینکس" ساعاتی پیش به پایان رسید و "کی و چی" سفیر رسمی این صرافی بین المللی در میان فارسی زبانان سراسر جهان شد و توافقات زیر به عمل آمد:

یکی از امتیازاتی که "کی و چی" در این توافق برای فارسی زبانان از "کوینکس" گرفته این است که از این به بعد، 10درصد از کارمزد هر تراکنش، به عنوان "پاداش" به حساب شان واریز می شود. تا پیش از این، چنین پاداشی وجود نداشت.

همچنین کوینکس متعهد شده است در صورت رسیدن اعضای جدید فارسی زبان به تعداد مشخصی در بازه های زمانی، جوایز دلاری ویژه فارسی زبانان اختصاص دهد.

در یکی بندهای این توافق آمده است که برای مشخص شدن این اعضا و بهره مندی شان از 10 درصد پاداش دائمی، نام keyochi به عنوان سفیر رسمی در فرم ثبت نام به عنوان کد رفرال یا دعوت، قید شود. (با حروف کوچک و بدون@)

گروه تخصصی"کی و چی" نیز ملزم به آموزش افراد و نیز پشتیبانی و راهنمایی آنها شده است.

 با زدن روی این لینک عضو نسخه فارسی کوینکس شوید و اگر با نحوه عضویت و روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنایی ندارید با عضویت در کانال تلگرامی جدیدالتاسیس "کی و چی" در جریان دوره های رایگان و آنلاین آموزشی قرار بگیرید:  @keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • باشگاه استقلال به طور رسمی پایان همکاری با خطیر را اعلام کرد
  • خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس