Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان که در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد با اشاره به رسالت و اولویت‌های سازمان بهزیستی، اظهار کرد: خدا را شاکریم که فرصتی فراهم شده تا در سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت و سایر جوامع هدف این سازمان ارائه خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم اجرای دقیق و کامل قوانین است، افزود: اجرای دقیق قوانین بسیاری از موانع و مشکلات موجود در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را مرتفع می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بودجه حداقلی و کسری ۹۰ درصد این سازمان، گفت: این سازمان خدمات و برنامه‌های خود را با حضور و حمایت خیران، انجمن‌ها و مؤسسات غیر دولتی انجام می‌دهد.

قبادی دانا با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی باید تسهیل گر امور باشد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی باید زمینه را برای کمک و حمایت خیران، سازمان های مردم نهاد و نیکوکار برای ارائه خدمت به جامعه هدف این سازمان را فراهم کند.

۱۰۰ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش بهزیستی

وی در ادامه با بیان اینکه در استان گیلان ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: اداره کل بهزیستی استان گیلان به ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت نیز ارائه خدمت می‌کند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه گیلان در موضوع سالمندی رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: با توجه به مهاجرت های مردم از سایر استان ها به این استان این روند سالمندی تشدید شده است و از سوی دیگر متأسفانه شاهد این هستیم که در این استان به موضوع فرزند آوری تمایلی نداشته و بیشتر خانواده به تک فرزندی علاقه مند هستند و در صورت بروز سونامی سالمندی در کشور طی یکی دو دهه آینده استان گیلان پیشتاز این موضوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۱۱۰۰ بیمار ضایعه نخاعی شامل مصدومان زلزله و تصادفات و خانواده‌های دارای چند معلول است گیلان دارای ۱۱۰۰ بیمار ضایعه نخاعی شامل مصدومان زلزله و تصادفات و خانواده‌های دارای چند معلول است، اظهار کرد: متأسفانه به رغم توسعه علم و مشاورین پزشکی و انجام آزمایشات پیشرفته باز هم شاهد وجود خانواده‌های چند معلول هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مهدهای کودک و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، افزود: اگر اهمیت و توجه‌ای که به دانشگاه‌ها می‌شود به مهدهای کودک نیز انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در هر اموری باید از سنین طفولیت انجام شود، خواستار انجام آموزش و تمرینات تاب آوری از بدو تولد در فرزندان شد و گفت: باید زمینه‌های کشف استعدادهای کودکان و افزایش اعتماد به نفس در این قشر فراهم شده و مورد توجه قرار گیرد.

عدم وجود تاب آوری در جامعه زمینه ساز ایجاد مشکلات

قبادی دانا نبود تاب آوری در جامعه را زمینه ساز بسیاری از مشکلات در میان مردم عنوان و بیان کرد: بسیاری از کارتن خواب‌ها در کلانشهرها و یا افرادی که دچار مشکل شده اند اعتراف می‌کنند که از تاب آوری مناسبی در زندگی برخوردار نبوده اند لذا نیازمند انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه باید با اجرای برنامه‌های با محوریت مردم محله و خانواده، زیستن بهتر را تمرین کنیم، تأکید کرد: هدف ما توسعه مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های معلولیت و سالمندان نبوده بلکه امیدواریم روزی به جایگاهی برسیم که یک فرد دارای معلولیت نیز همانند سایر شهروندان زندگی عادی در جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید بهزیستی استان گیلان اشاره و اظهار کرد: میز مسئولیت همانند چوب دوی امدادی دست به دست می‌شود نفر بعدی که پست مسئولیت را قبول می‌کند باید با تمام توان در راستای تحقق اهداف سازمان و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف تلاش کند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات محمدرضا پارسی مدیرکل سابق بهزیستی گیلان حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در گیلان معرفی شد.

کد خبر 4644354

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوز‌های مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوز‌های زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین