Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@13:24:26 GMT

انتقال پیکر روحانی پاکستانی فاطمیون به قم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۴۴۹

پیکر مطهر طلبه شهید پاکستانی محمد حسین مؤمنی در معراج شهدای تهران است و برای انجام مراسم تشییع و خاکسپاری به شهر قم منتقل خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیکر مطهر روحانی پاکستانی لشکر فاطمیون بعد از گذشت دو سال از شهادتش کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. پیکر پاک طلبه شهید فاطمیون «حجت الاسلام محمد حسین مومنی» که سال ۹۶ در سوریه به شهادت رسید، طی عملیات تفحص در خاک سوریه پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم هم اکنون در معراج شهدای تهران است و برای انجام مراسم تشییع و خاکسپاری به شهر قم منتقل خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد. این مراسم، فردا؛ چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ از ساعت ۱۸ در مسجد امام حسن عسکری (ع) آغاز خواهد شد.

محمد حسین مؤمنی سال ۱۳۷۲ در خانواده‌ای مذهبی از اهالی کراچی پاکستان و در شب ولادت حضرت زهرا (س) به دنیا آمد. دو ساله بود که به همراه خانواده به ایران نقل مکان کرد و تا هنگام اعزام به سوریه، در ایران ساکن شد. او از سال ۹۴ عزیمتش به سوریه را آغاز کرد. شهید مومنی در میان رزمندگان مدافع حرم به نام «محمد حسینی» معروف بود.

محمدحسین می‌توانست در قالب تیپ زینبیون یعنی با رزمندگان پاکستانی مدافع حرم راهی سوریه شود، اما از طریق لشکر فاطمیون یعنی همراه با رزمندگان افغانستانی مدافع حرم به سوریه رفت. مادرش در این مورد گفته است: «نیت و هدف اصلی فرزندم دفاع از حرم بود که و حضور در هر یک از دو لشکر برایش تفاوتی نمی‌کرد؛ ولی، چون شهید به زبان فارسی مسلط بود، برای ارتباط برقرار کردن با همرزمان خود در گروه فاطمیون احساس راحتی بیشتری می‌کرد.»

نهایتا او در سال ۹۶ در دفاع از حرم اهل بیت (ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. اما پیکر مطهرش در سوریه ماند و در شمار شهدای جاوید الاثر قرار گرفت و حالا بعد از گذشت دو سال از شهادتش، پیکر مطهر او در سوریه پیدا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فاطمیون شهدای مدافع حرم مدافع حرم شهید پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم

مراسم یادواره 14 شهید لشکر فاطمیون که در اردیبهشت به شهادت رسیدند در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد.

 در این مراسم خانواده های شهدا و رزمندگان لشکر فاطمیون حضور داشتند.

لشکر فاطمیون تاکنون ۲ هزار شهید تقدیم حرم حضرت زینب (س) نموده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر شهید مرزبان در بانه
  • تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر - یزد
  • پیکر مطهر شهید فرزین بلیان امروز به خاک سپرده شد .
  • تشییع پیکر مطهر شهید «حاج محمد رنجنوش»
  • تشییع پیکر شهید مطهر حاج محمد رنجنوش
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • گزارش تصویری | وداع با پیکر مطهر شهید حجت‌الله یوسفیه
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • استقبال از پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه