Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ناتالی توچی»، مشاور ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اروپا امروز سه‌شنبه اذعان کرد «آمریکا» مقصر شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه است. 

توچی که با رادیو بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد درباره هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان در پنجشنبه هفته گذشته هم اظهارنظر کرد و گفت هیچ مدرک مستند و معتبری درباره آنچه که اتفاق افتاد، موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته وبگاه «پولیتیکو» «ناتالی توچی» در گفت‌وگو با برنامه Today رادیو بی‌بی‌سی، درباره شدت گرفتن تنش‌ها بر سر ایران گفت: «این مسئله به یک دلیل که تاکنون مورد اشاره قرار نگرفته رخ داده و آن هم این واقعیت است که آمریکا، "برنامه جامع اقدام مشترک" یا توافق هسته‌ای ایران را نقض کرده است.»

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  18 اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای برجام، به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد. طرف‌های اروپایی برجام بعد از خروج آمریکا وعده دادند برای حفظ عواید اقتصادی ایران تلاش کنند، اما تا کنون گا‌م‌های عملی موثری در این راستا برنداشته‌اند.  

به نوشته پولیتیکو، ناتالی توچی در ادامه این گفت‌وگو درباره ماجرای حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت: «هنوز در واقع  هیچ مدرک مستند و معتبری درباره آنچه که دقیقا اتفاق افتاد و اینکه چه کسی این کار را انجام داد، نداریم.»

توچی در پاسخ به ادعای مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا ممکن است ایران در ماجرای هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها در دریای عمان نقش‌آفرینی کرده باشد گفت: «ببینید، وقتی یکی از طرف‌ها تنش‌ها را افزایش دهد- که در اینجا منظور از این طرف ایالات متحده است- کاملاً عقلانی است که طرف مقابل دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند- البته من نمی‌خواهم این اتفاق را به نوعی توجیه کنم یا از آن حمایت کنم.» 

جمهوری اسلامی ایران ادعاهای آمریکا و انگلیس درباره نقش‌آفرینی تهران در ماجرای هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان در پنجشنبه هفته گذشته را رد کرده است.  

آمریکا و انگلیس در حالی ایران را به حمله به این نفتکش متهم می‌کنند که روایت‌های آنها با تردیدهای جدی در دنیا مواجه شده است. مالک یکی از نفتکش‌هایی که مورد حمله قرار گرفته یکی از کسانی است که روایت آمریکا علیه ایران را رد کرده است.

وی درباره اعزام نیروهایی از اروپا به منطقه در صورت تقاضای آمریکا نیز اظهار داشت: «فکر می‌کنم که نقش اروپا واقعا باید تلاش برای از بین بردن این وضعیت ناگوار باشد و بنابراین فکر نمی‌کنم این کاری است که ما باید انجام دهیم. فکر می‌کنم آنچه که باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم با وجود نقض توافق از سوی آمریکا، ایران به تعهدهای خود پایبند بماند و تنها کاری که قادریم انجام دهیم این است که با افزایش تلاش‌ها اطمینان حاصل کنیم که ما نیز به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای پایبند باشیم.»

مشاور ارشد موگرینی چند روز قبل نیز در گفت‌وگو به یک نشریه چاپ روسیه گفت: «اگر جای ایران بودم، در برجام باقی نمی‌ماندم زیرا در واقع همانطور که گفتم یک توافق اجتماعی زمانی ماندگار است که دو طرف به آن پایبند باشند.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

سخنگوی کاخ سفید به اقدام دانشجویان در تسخیر دانشگاه کلمبیا در نیویورک واکنش نشان داد و موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان در سراسر آمریکا از هفته گذشته در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آغاز شده است که درگیری‌ها با نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده بالا گرفته است.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

سخنگوی کاخ سفید در مورد وضعیت غزه و احتمال حمله به رفح نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک عملیات زمینی بزرگ در رفح را شاهد باشیم که ایمنی غیرنظامی‌های فلسطینی را در نظر نمی‌گیرد. 

وی در ادامه افزود، اما آنچه اکنون پیش روی ما است، یک پیشنهاد برای توافق اسرا است که منجر به 6 هفته آتش بس در هر کجای غزه می‌شود.

کربی در راستای سیاست‌های آمریکا برای انداختن توپ در زمین حماس بمنظور پذیرش شروط پیشنهاد شده، اظهار داشت که توافق اسرای جدید یک توافق خوب است که واشنگتن از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در مورد میزبانی چین از مذاکرات حماس و فتح برای دستیابی به آشتی ملی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود