Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، بیان کرد: علوم انسانی نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار طلبه در رشته‌های علوم انسانی در قم مشغول تحصیل هستند، افزود: قم دارای مراکز پژوهشی بسیاری است که علاقه مندان می‌توانند از آنها بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه در دوره مدیریت جدید به دنبال بازسازی خود است، افزود: برای رسیدن به افق ۱۴۱۴ در دوره مدیریت جدید حوزه برنامه پنج ساله کلان همراه با اسناد و درختواره‌ها در نظر گرفته شده است که در حال انجام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: استان قم در زمینه دانشگاه‌ها دارای وضعیت مناسبی است و حدود ۷۱ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ نهاد برخاسته از حوزه در قم فعالیت دارد، افزود: ۳۰۰ مدرسه و مرکز حوزوی در این استان دایر است که به فعالیت‌های دینی و حوزوی می‌پردازند.

وی قم را قلب تپنده تولید علمی کشور دانست و افزود: استان قم معارف الهی را مورد بررسی قرار داده و آثار تولیدی خود را در این زمینه به سراسر دنیا انتقال می‌دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در خصوص مسائل اجتماعی، افزود: حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و حل مشکلات باشد تا بتواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

وی با اشاره به تعامل میان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ هزار تحصیل کرده دانشگاهی در حال تحصیل در حوزه و ۱۰ هزار تحصیل کرده حوزوی در حال تحصیل در دانشگاه هستند.

وی با اشاره به لزوم تقویت تعامل حوزه و دانشگاه افزود: بسیاری از حوزویان عضو هیئت علمی‌های دانشگاه‌ها و یا مدرس هستند که این تعامل خوبی است که میان حوزه و دانشگاه وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: تعامل خوبی میان حوزه و دانشگاه در زمینه تحول علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تعاملات حوزه و دانشگاه به منظور افزایش پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کشور حتی با وجود ضعف‌هایی که در این زمینه وجود داشته، باز هم مؤثر بوده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه و دانشگاه برای تبادل استاد و دانشجو و طلبه افزود: ارتقای کیفی وزارت علوم در دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است که این امر باید ادامه دار باشد.

کد خبر 4644490

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه قم وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم