Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم محبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در استان ها اجرا شد که به این روش سه هزار مدیر مدرسه انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان متقاضی مدیریت مدارس کشور تا ۳۱ فروردین ماه ۹۸ فرصت ثبت نام در این آزمون را داشتند، خاطرنشان کرد: همه داوطلبان امروز درسه نوبت در مرحله تئوری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با یکدیگر رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی بیان داشت: امسال ۶۰ درصد نمره قبولی متقاضیان مدیریت مدارس را نمره آزمون تشکیل می دهد و امکان شرکت در این آزمون در همه شهرستان های کشور نیز فراهم آمد.

وی یادآورشد: با اجرای مرحله دوم این طرح در سال جاری حدود ۸۰ درصد مدیران مدارس با روش آزمون و مصاحبه منصوب می شوند.

محبی با اشاره به اینکه فقط فرهنگیان رسمی و پیمانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون هستند، اضافه کرد: مدرک کارشناسی آنها هم باید با مدرسه مورد تقاضا مرتبط باشد.

وی گفت: این آزمون دارای ۱۰۰ سوال در سه محور اسناد تحولی، چند کتاب مدیریتی و آئین نامه اجرایی مدارس بود که داوطلبان به صورت الکترونیکی به آنها پاسخ دادند.

محبی در ادامه کسب ۲۰۰ امتیازدر این آزمون را برای فرهنگیان متقاضی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در استان ها ضروری دانست و افزود: درمرحله مصاحبه نیز که سوالات شفاهی پیرامون روانشناسی، قوانین و مقررات و بحث های مدیریتی پرسش می شود که باید ۴۰۰ امتیاز کسب کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ امتیاز هم به سوابق تحصیلی آنان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگیانی که بتوانند این امتیاز ها را کسب کنند به عنوان مدیر مدرسه در سال تحصیلی جدید مشغول به کار می شوند.

در مدارس کشور ۱۴ میلیون دانش آموزتحصیل می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد

دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آزمون دکتری در چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می توانستند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن بودند، گفت: در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و پس از آن داوطلبان معرفی شده می توانند برای مرحله دوم اقدام کنند.

کد خبر 6095976 زهره بال

دیگر خبرها

  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد