Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: متاسفانه باوجود اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می‌کنیم اما هنوز این موضوع جزو اولویت‌های کشور نیست و از کشاورزی و صنعت بیشتر حمایت می‌شود. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی‌اصغر مونسان عصر امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: صنعت گردشگری به رتبه سوم اقتصاد جهانی رسیده و این روند رو به رشد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این صنعت در جهان و ایران ابعاد مختلفی را در برمی‌گیرد که اهمیت آن را دوچندان می‌کند. ازنظر اقتصادی، گردشگری موجب ارزآوری و رونق اقتصادی می‌شود و یکی از پیشران‌های اقتصاد است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: به ازای هر 10 شغلی که در صنعت گردشگری ایجاد می‌شود یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است که با سرمایه کمتر نسبت به سایر حوزه‌ها محقق می‌شود. در ایران با 50 تا 70 میلیون تومان می‌توان یک شغل در این حوزه ایجاد کرد درحالی‌که این رقم در سایر حوزه‌ها بسیار بیشتر است.

وی گفت: اکنون همه کشورهای جهان، گردشگری را به‌عنوان یکی از مسیرهای میانبر رونق اقتصادی قرار داده‌اند، در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی، گردشگری بهترین ابزار برای تبادل فرهنگی بین ملت‌های جهان است. هر گردشگر پس از بازگشت از ایران به سفیر فرهنگی و مبلغ کشور ایران تبدیل می‌شود که ارزش بسیار زیادی دارد.

مونسان تصریح کرد: در بخش اجتماعی دولت‌ها وظیفه‌ دارند در جامعه نشاط اجتماعی ایجاد کنند و گردشگری و سفر، به نشاط اجتماعی و انسجام خانواده‌ها کمک می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:بهره برداری از اولین خط ریلی استان اردبیل جهشی در رونق گردشگری سلامت استراه‌اندازی فضای استارتاپی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگریاتاق اصناف حق دخالت در فعالیت مؤسسات گردشگری را ندارد

وی بیان کرد: متاسفانه باوجود اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می‌کنیم اما هنوز این موضوع جزو اولویت‌های کشور نیست و از کشاورزی و صنعت بیشتر حمایت می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به فقدان تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این رقم در کشور ما صفر است و هیچ تبلیغاتی در سایر کشورها انجام نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته گردشگری 11.8 میلیارد دلار در (GPD) و 203 هزار شغل در کشور به وجود آمده ‌و در سال 97، 7.8 میلیون نفر گردشگر به کشور وارد شد، درحالی‌که این رقم در سال 96 به میزان 5.1 میلیون نفر بود.

مونسان افزود: 180 هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست داریم و با وجود بی‌مهری‌ها به این حوزه همچنان به آینده آن در ایران امیدوارم؛ توسعه بوم‌گردی نیز با رشد مناسبی همراه بوده و از 400 واحد بوم‌گردی در ابتدای دولت دوازدهم هم‌اکنون یک‌هزار و 560 واحد قانونی در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: طرح جامع گردشگری آماده‌ شده و به‌زودی به هیئت دولت می‌رود تا مورد تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد.

هدف از سفر شالبافیان، شرکت در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران با محوریت خوزستان است.

نقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت، صنعت نفت و هویت فرهنگی و همچنین نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت و فرهنگی بومی، بخشی از موضوعات این نشست است.

شالبافیان در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز حضور خواهد یافت و فعالان گردشگری خواستار توجه وی به مطالبات خود هستند.

تفویض اختیار صدور مجوز سمن به سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری حذف پلکانی عوارض خروج از کشور در اروند، اجرای طرح جامع گردشگری اروند و تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت ایران در منطقه آزاد اروند بخشی از مطالبات فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر است.

کد خبر 6087449

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان